• Comparte a Telegram
  • Comparte a WhatsApp
  • Imprimir

La consellera Àngels Chacón anuncia la creació de coLAB, un nou espai col·laboratiu digital del sector turístic català

Volver
Miércoles, 27 de mayo de 2020
Jornada d'Afiliats de l'ACT

Jornada d'Afiliats de l'ACT

 

  • La consellera d’Empresa i Coneixement inaugura la primera Jornada online d’Afiliats de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) titulada ‘Catalunya és millor amb vosaltres’ que ha aplegat més de 500 professionals del sector turístic català

 

  • L’objectiu d’aquesta nova eina col·laborativa és posar en contacte empreses del sector turístic català amb empreses d’altres àmbits per sumar sinergies i proposar noves idees que poden derivar en oportunitats de negoci

 

  • coLAB s’emmarca dins el conjunt d’accions que està desenvolupant el Departament d’Empresa i Coneixement per fer front a l’impacte que està generant la COVID-19 en l’activitat turística

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha anunciat avui la creació d’un nou espai col·laboratiu dirigit a tot el sector turístic català. coLAB és l’eina amb la qual empreses turístiques catalanes i empreses d’altres àmbits (TIC, digital, sanitari, formatiu...) podran col·laborar, compartir i connectar per sumar sinergies i idees en un moment difícil com l’actual.

La consellera, acompanyada del director general de Turisme, Octavi Bono, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha inaugurat aquest dimecres la primera Jornada online dels Afiliats als Programes de Treball de l’ACT, sota el nom ‘Catalunya és millor amb vosaltres’, que ha comptat amb la participació de més de 500 professionals del sector turístic de Catalunya. Segons Chacón, “en una situació com l’actual, el talent, la creativitat i la generositat fan que persones i empreses vulguin donar tot allò que tenen per aconseguir pal·liar els efectes de la COVID-19 en l’activitat turística. Per això ara és un bon moment perquè empreses turístiques i no turístiques comparteixin coneixements i dinàmiques. Nosaltres oferim aquesta plataforma basada en les idees d’innovació, reforç de la comunitat i cooperació per crear un entorn on gestionar noves oportunitats de negoci”.

Els assistents han pogut conèixer la plataforma coLAB des de la qual es podrà accedir a informació d’interès per prendre decisions, impulsar debats sobre temàtiques diverses, connectar amb altres empreses i proposar noves idees que poden derivar en oportunitats de negoci. L’espai està estructurat en 4 blocs:

  • INFORMA’T: on s’hi podrà trobar informació d’interès principalment de membres de la comunitat.
  • OPINA: punt de trobada per impulsar fòrums de debat sectorials o transversals.
  • PROPOSA: espai on els membres de la comunitat podran proposar idees que es podran valorar i opinar.
  • CONNECTA: taulell d’anuncis on oferir o buscar solucions TIC, digitals, formatives, sanitàries i de màrqueting i comunicació.

Més enllà del marc actual, l’espai coLAB neix amb la voluntat de consolidar-se i esdevenir una eina de referència per al sector turístic a l’hora de fomentar el desenvolupament d’idees i de posar en contacte empreses que ofereixen les seves capacitats amb les que en necessiten.

Des de l’inici de la pandèmia, l’activitat turística està aturada i les perspectives a mig i llarg termini encara són incertes. “Per aquest motiu -ha afirmat la consellera- des del Departament d’Empresa i Coneixement estem treballant en totes aquelles iniciatives que permetin garantir la continuïtat d’aquest sector clau en l’economia catalana, que representa el 12% del PIB i el 14% de l’ocupació. Estem convençuts que col·laborant i construint entre tots, aconseguirem evolucionar i fer créixer el sector turístic català”.

Per accedir a coLAB clica aquí

1a. Jornada online dels afiliats als Programes de Treball de l’ACT

Amb el nom “Catalunya és millor amb vosaltres”, més de 500 professionals d’empreses i entitats d’arreu del territori s’han donat cita en una jornada de treball online i multiespai per explorar els canvis que pot comportar la COVID-19 en els negocis i en la manera de generar i vendre noves experiències turístiques. La consellera ha explicat que “amb aquesta sessió, volem contribuir a identificar quins són els aspectes claus que les empreses i destinacions caldrà que considerin en la fase de reactivació i posterior recuperació del teixit productiu de Catalunya”.

El programa consta de 15 píndoles on participen una trentena d’experts i que tenen lloc en dues sales virtuals simultànies, amb un sistema dual que permet saltar d’una a l’altra en funció dels interessos. En cada una d’elles es contemplen aquells elements clau per reposicionar les empreses i destinacions el més aviat possible: digitalització, sostenibilitat, hàbits nous del turista, gestió emocional, etc.

La jornada, pensada per enfortir vincles i fer comunitat entre els afiliats i l’ACT, vol aportar una visió inspiradora i optimista per continuar treballant junts i recuperar la dinàmica que torni a posicionar Catalunya com a destinació forta, segura i referent.

Al llarg d’un matí de treball online, amb píndoles específiques per diferents productes turístics, s’aborden els reptes que es presenten en moments com l'actual. Així, els assistents poden escoltar ponències on se’ls explica les virtuts del mar com a recurs per millorar la qualitat i sostenibiltat turística; els valors del turisme esportiu; les oportunitats de Catalunya com a destinació de cicloturisme; el touring com a tendència amb un tast del producte de l’ACT Grand Tour de Catalunya; la reactivació del model luxury; com arribar al turisme enogastronòmic de proximitat; i les noves perspectives pel turisme d’interior i de muntanya, entre d’altres.

Programes de Treball de l’Agència Catalana de Turisme

Des dels Programes de Treball de l’ACT es gestionen les estratègies segmentades i especialitzades del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya i tenen com a objectiu donar una major visibilitat i rendibilitat als negocis i les empreses del sector turístic català. Actualment, aquests Programes de Treball compten amb prop de 1.300 empreses i entitats afiliades a l’Agència Catalana de Turisme que poden, entre d’altres avantatges, accedir a cursos de formació especialitzats, rebre suport en la comercialització dels seus productes i tenir accés a dades relatives als principals mercats emissors de turisme a Catalunya per contribuir a la internacionalització dels negocis.

El pla de treball de l’ACT divideix els programes en marques que agrupen els afiliats en: Actiu-Aventura, Arts i Cultura, Barcelona Medical Destination, Catalunya Convention Bureau, Catalunya Premium, Cicloturisme a Catalunya, Ciutats i Viles amb Caràcter, Ecoturisme, Enoturisme a Catalunya, Equipaments i Agències de Viatge Familiars, Experiències Gastronòmiques, Golf a Catalunya, Hotels Gastronòmics, Natura i Muntanya en Família, Platja en Família, Pobles amb Encant,  Senderisme a Catalunya, Turisme Esportiu i Barris i Viles Marineres. Enguany, l’Agència Catalana de Turisme està treballant en una nova marca dedicada a l’Agroturisme.

 

Segueix-nos a les xarxes_____________________________________________