• Comparte a Telegram
  • Comparte a WhatsApp
  • Imprimir

La Generalitat crea un portal per recollir i posar en contacte empreses que ofereixin tecnologia, material sanitari o capacitat de producció pel Covid-19

Volver
Lunes, 23 de marzo de 2020
Imatge web Marketplace

Imatge web Marketplace

  • ACCIÓ crea un ‘marketplace’ virtual per unir empreses i fabricants catalans de diferents punts de la cadena de producció i impulsar així la col·laboració empresarial per fer front a l’emergència sanitària provocada pel Covid-19.

 

 

Dilluns, 23 de març de 2020.- La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Coneixement, ha activat un portal web per aglutinar totes les empreses catalanes que puguin oferir les seves capacitats per fer front a l’emergència sanitària pel Covid-19. Es tracta d’un marketplace creat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement- per posar en contacte empreses que ofereixin tecnologia, material sanitari o capacitat de producció amb les que en necessitin.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és unir empreses i fabricants de diferents punts de la cadena de producció per garantir des del subministrament fins la fabricació de solucions que permetin fer front a l’emergència sanitària. Es vol fomentar així la col·laboració empresarial i posar a disposició del sistema sanitari la solidesa i capacitats industrials de l’ecosistema empresarial català.

Les empreses ja poden oferir les seves capacitats al web http://accio.gencat.cat/virtualdesk per informar del que poden posar a oferir a altres empreses (per exemple, material per a imprimir productes en 3D). Igualment, també hi poden accedir les que tinguin demandes en aquest àmbit (en aquest cas, una empresa amb impressores 3D però sense el material per a fer la impressió). Mentrestant, en temps real, professionals d’ACCIÓ aniran posant en contacte aquestes empreses.

 

‘ACCIÓ Virtual Desk’

Aquest marketplace s’emmarca dins de la iniciativa ‘ACCIÓ Virtual Desk’, a través de la qual s’han reforçat els canals telemàtics d’ACCIÓ per garantir l’atenció a les empreses tot i la situació causada pel coronavirus, que ha provocat que professionals d’empreses catalanes desenvolupin la seva activitat mitjançant el teletreball. L’objectiu és donar resposta a qualsevol dubte, consulta o casuística vinculats a l’exportació, problemes en la cadena de subministrament o consultes sobre mobilitat de mercaderies, entre d’altres, i minimitzar l’afectació d’aquesta situació excepcional en l’activitat diària de les empreses.

D’aquesta manera, ACCIÓ ha reforçat tecnològicament la capacitat dels serveis de videoconferències i els xats en temps real per tal que les empreses puguin continuar treballant els seus projectes en els àmbits de la internacionalització o la innovació empresarial. Així, aquest sistema d’atenció no-presencial permet oferir resposta immediata a consultes concretes d’empreses o fer el seguiment de projectes empresarials, ja siguin nous o iniciats anteriorment.

A més, ACCIÓ també reforça l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització, creada fa dos anys amb l’objectiu d’ajudar de manera personalitzada i gratuïta les pimes a superar els obstacles quan exporten o importen. Per exemple, per mitigar l’impacte del Brexit per a l’economia catalana, ACCIÓ va activar un servei ofert des d’aquesta oficina per assessorar les empreses catalanes per preparar plans de contingència per afrontar el procés de sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter @empresacat | @coneixementcat