La Generalitat presenta l'Autodiagnosi TIC, una eina que permet a les empreses comercials conèixer el seu estat de maduresa digital

Torna
Dimarts, 21 de març de 2017
El secretari Xavier Gibert fent el Tours Virtuals 360º a mercats municipals al MWC

El secretari Xavier Gibert fent el Tours Virtuals 360º a mercats municipals al MWC

 
·       Aquesta eina d’autoavaluació per a les empreses del comerç i de serveis és clau per assolir l’excel·lència digital i és el punt de partida del Programa de Transformació Digital del Comerç, que ha presentat avui la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, en el marc de la celebració de les Jornades “Comerç Increïble” de la Setmana del Comerç.
 
·       Aquest programa posa a l’abast del sector diferents itineraris de millora i de treball que permeten donar el salt digital, prenent com a punt de partida l’eina d’Autodiagnosi  que defineix tres estadis de digitalització.
 
·       Pel que fa a les activitats paral·leles a les sessions, i des d’avui també es pot visitar al Mobile World Centre els Tours Virtuals 360º a mercats municipals, i l’espai Tecnoespai, iniciatives que ofereixen diferents solucions tecnològiques al sector.
 
 
La directora General de Comerç, Muntsa Vilalta ha presentat avui l’Autodiagnosi TIC, una eina que permet a les empreses de comerç i de serveis conèixer el seu estat de maduresa digital. Aquest instrument d’autoavaluació és clau per assolir l’excel•lència digital i és el punt de partida del Programa de Transformació Digital del Comerç  que la directora Muntsa Vilalta ha donat a conèixer també avui al Mobile World Centre en el marc de la celebració de les Jornades “Comerç Increïble” de la Setmana del Comerç. El secretari general d’Empresa i Coneixement, Xavier Gibert, ha inaugurat avui aquesta sessió dedicada a la transformació digital del sector.
 
La transformació digital del comerç és un dels pilars de les polítiques d’actuació que està impulsant la Generalitat a través de la Direcció General de Comerç, com a pas imprescindible per a la modernització i millora de la competitivitat del comerç català. En aquest sentit, el secretari Xavier Gibert ha assenyalat que la celebració de la Setmana del Comerç “té una doble voluntat: treballar pel teixit comercial català i facilitar eines per incorporar les noves tendències de present i de futur”. A més, ha afegit  que  “les noves tecnologies són terra fèrtil on trobar instruments per satisfer les demandes del sector”.
 
En el marc de la presentació de l’Autodiagnosi TIC, la directora Muntsa Vilalta, ha explicat que aquesta eina que s’ha desenvolupat amb el suport d’Eurecat “ ens permetrà saber quina és la salut digital dels comerços catalans, com també quines polítiques hem d’implementar per tal d’ajudar al sector en la seva digitalització”. La directora general de Comerç ha assenyalat també “que cada negoci té el seu camí, però que per avançar cal saber primer com actuar, aquesta eina, doncs, és el punt de partida”.
 
El Programa Transformació Digital del Comerç: itineraris adaptats
 
La directora ha presentat aquest Programa que posa a l’abast del sector comercial diferents itineraris de millora i de treball que permeten donar el salt digital, prenent com a punt de partida l’eina d’Autodiagnosi que defineix tres estadis de digitalització:
 
·         L’estadi bàsic és aquell en què es troben les empreses de comerç i de serveis que no tenen web, ni presència activa a les xarxes socials, ni botiga online i tenen mancances en l’adaptació de la digitalització dels seus establiments.
 
·         L’estadi intermedi correspon a les empreses que s’han iniciat tant en la digitalització, com en l’ús d’Internet i de la xarxa, però les accions realitzades són limitades i existeixen espai de millora en les que poden treballar i optimitzar.
 
·         L’estadi avançat aglutina aquelles empreses de comerç i de serveis que estan al dia de les tendències digitals amb una web i unes xarxes socials actualitzades, que treballen correctament el comerç electrònic i tenen digitalitzats els processos de gestió de l’establiment 
 
D’aquesta manera l’eina Autodiagnosis TIC defineix els àmbits digitals i estableix  aquests tres estadis de maduresa: el bàsic, l’intermedi i l’avançat. A partir de les respostes a diferents preguntes entorn a àmbits com la presència a internet, les xarxes socials, el comerç electrònic, el màrqueting digital i la digitalització de l’establiment, l’empresa o comerciant arriba a un informe personalitzat de manera automàtica, ràpida i senzilla.
 
Un cop definits els estadis de maduresa digital, per a cadascuna de les empreses  la Direcció General de Comerç ha dissenyat un itinerari de millora i de treball,  amb l’objectiu de facilitar eines i recursos per a què les empreses de comerç puguin donar el salt cap a la transformació digital. Aquests itineraris combinen actuacions emmarcades en els següents àmbits:
 
·         Networking. La creació d’espais networking i de col·laboració  d’empreses tecnològiques per a la modernització del sector i l’anàlisi de les noves tecnologies en el canvi d’hàbits de consum i noves tendències.
 
·         TIC Training. La creació d’ una iniciativa de mentoring per dotar d’instruments a les empreses i avançar en el camí de la digitalització
 
·         Jornades Comerç Futur. Sessions formatives entorn a temes digitals d’actualitat de referència i de noves tendències.
 
·         Difusió. Celebració de sessions informatives com el cicle d’Esmorzapps, per a donar a conèixer les novetats d’app catalanes entorn al comerç i l’organització d’altres jornades específiques.
 
·         Recursos. Línies d’incentius i de finançament.
 
 
Tours Virtuals 360º a mercats municipals, i l’espai Tecnoespai
 
Dins de les activitats paral•leles de la Setmana del Comerç, al Mobile World Center, també avui s’ha presentat la iniciativa Elsmercats.cat, que impulsa la Generalitat, a través de la Direcció General de Comerç i del CCAM, amb l’objectiu d’enfortir la competitivitat dels mercats, donar-los visibilitat, i millorar el seu posicionament en el sector de la distribució comercial. La iniciativa es presenta a través dels Tours Virtuals 360º que, utilitzant la tecnologia VR, permet fer visites virtuals per mercats d’arreu de Catalunya.
 
També dins les activitats paral•leles hi ha el Tecnoespai, un espai instal•lat al MWC que acull un total de 15 projectes empresarials que integren una variada oferta de serveis tecnològics per a empreses comercials i a entitats del sector.
 
Jornades de “Comerç Increïble”
 
D’altra banda, en el marc de la celebració de les Jornades avui ha tingut lloc al MWC una sessió dedicada a la digitalització, la ponència “El món digital, la gran oportunitat del comerç físic”, a càrrec de Nic Olivé, i la taula rodona “Innovar amb sentit. Com serà la botiga del futur més immediat?” amb la participació de Jordi Pascual (UDON), Josep Maria Turú (Alfil.be) i Ernest Costafreda (Costalamel). Modera’t per Andreu Bru (PIMEC).
 
 
La Setmana del Comerç és una iniciativa pionera i de país organitzada per la Generalitat, que se celebra del 20 al 26 de març a tot Catalunya, amb l’objectiu d’apropar al sector, especialment al comerç urbà i de proximitat, eines per millorar la seva competitivitat i esdevenir un espai de debat i intercanvi de coneixement i alhora, apropar al ciutadà la importància del comerç en el model de país. Arreu del territori català se celebraran 122 activitats organitzades per 103 entitats diferents.
 
Podeu consultar tot el programa aquí
 
Podeu consultar l’Eina d’autodiagnosi aquí: http://www.ccam.cat/ca/Cos/areesactuacio:comerc:Autodiagnosi
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través de:
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat