Habilitació com a guia de turisme de Catalunya
L’activitat de guia de turisme, entesa com a servei recurrent i remunerat d’informació i divulgació a turistes sobre la cultura, l’art, la històrica la geogràfica o l’ecològica, és de lliure prestació a Catalunya, excepte a l’interior dels monuments declarats bé cultural d’interès nacional i dels museus inscrits al registre de Museus de Catalunya. Per aquest motiu, cal obtenir una habilitació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
El Govern de la Generalitat va aprovar el dia 10 de març de 2020 el Decret 43/2020, de 10 de març, sobre l’activitat de guia de turisme. Amb tot, l'entrada en vigor d'aquest decret, prevista per al 9 d'abril de 2020, ha estat afectada per la declaració d’estat d’alarma i les successives pròrrogues. La data prevista per a l'entrada en vigor del nou decret és el 30 de juny de 2020.
Per a més informació podeu consultar les Preguntes més freqüents sobre el nou Decret de guies.
Data actualització 30.06.2020