• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix
Autorització d'instal·lacions radioactives

Sol·licitar l'autorització de funcionament d'una instal·lació radioactiva

Sol·licitar l'autorització de funcionament d'una instal·lació radioactiva 9796 - Autorització d'instal·lacions radioactives Departament d'Empresa i Coneixement

Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment. 


Documents que cal presentar per iniciar el tràmit
  • Memòria de sol·licitud
    veure contingut de la Memòria a l'apartat 'Informació complementària'
  • Plànols de la instal·lació
Informació Complementària

Indicacions sobre la Memòria descriptiva de la instal·lació

La memòria descriptiva ha d'incloure la informació següent:

  1. Dades sobre l'entitat sol·licitant, tipus d'autorització sol·licitada, emplaçament i categoria de la instal·lació radioactiva.
  2. Descripció de les activitats a desenvolupar i la tecnologia d'aplicació.
  3. Descripció de la instal·lació.
  4. Identificació dels instruments de mesura de les radiacions de que es disposa.
  5. Identificació de la metodologia (individual o d'àrea) utilitzada per estimar les dosis.
  6. S'indicarà com es durà a terme la vigilància mèdica de les persones professionalment exposades i el Servei Mèdic especialitzat que ho efectuarà.
  7. S'indicarà si es disposa d'un Servei o Unitat Tècnica de Protecció, propi o contractat, indicant el nom i adreça.
  8. Es descriurà l'emplaçament i els detalls constructius del terra, parets, ventilació i altres elements anàlegs. S'ha de justificar l'elecció dels núclids o fonts radioactives que s'hagin d'utilitzar en la instal·lació i els sistemes de recollida i eliminació dels residus radioactius sòlids, líquids i gasosos previstos per al funcionament normal i també els previstos en cas d'accident.

 

A més, dins de la memòria descriptiva s'han d'afegir els documents següents:

  1. Estudi de seguretat.
    Aquest document consisteix en una anàlisis i avaluació dels riscos que puguin derivar-se del funcionament en règim normal de la instal·lació o a causa d'algun accident. S'inclouran dades suficients per poder realitzar una anàlisi de riscs de la instal·lació, és a dir:

    • Descripció del tipus de manipulacions amb els equips indicant els riscs radiològics associats.
    • Justificació de la idoneïtat dels mitjans emprats per reduir les conseqüències radiològiques derivades del funcionament normal de la instal·lació.
    • Estimació previsible de les dosis que rebran les persones professionalment exposades en les operacions més significatives. La classificació del personal es justificarà en base a les dosis anuals estimades i, tant la classificació de les zones de treball com la senyalització, es farà en base als nivells de dosis estimada en el lloc de treball.
    • Es descriuran les mesures adoptades pe prevenir els incidents i accidents estimats, així com per reduir les seves conseqüències.
    • Previsions per la clausura de la instal·lació, indicant el destí dels equips.
    • Descripció de les mesures de Garantia de Qualitat adoptades pel titular de la instal·lació, en funció de les recomanacions específiques.

  2. Reglament de funcionament.
    Es tracta dels mètodes de treball i regles de manipulació per a disminuir la dispersió de material radioactiu, la formació d'aerosols i la contaminació de l'ambient. S'han de descriure les mesures de protecció, la roba de protecció utilitzada, les normes d'emmagatzematge de fonts radioactives, els mètodes de transport que s'utilitzin dins i fóra de l'establiment, les normes de descontaminació de les persones i altres mesures complementàries de precaució. Aquest document inclourà la següent informació:

    • Relació de tots els treballadors exposats que han de treballar en la instal·lació radioactiva i l'organització projectada i la definició de les responsabilitats inherents a cada lloc de treball.
    • Manual de protecció radiològica en el que figuren les mesures a adoptar per a la vigilància i el control, tant de les persones professionalment exposades en la instal·lació, com de la gent en general afectada per la instal·lació.
    • Descripció dels procediments particulars de cadascuna de les activitats a realitzar en la instal·lació.

  3. Pla d'emergència.
    És la descripció de les mesures de protecció previstes en cas d'un possible accident. Inclou la següent informació:

    • Descripció de les conseqüències radiològiques dels accidents previsibles.
    • Mesures a dur a terme en cas que succeeixi un incident, entre aquestes:
      • Actuacions a seguir per evitar la irradiació del personal.
      • Assistència i control del personal afectat.
      • Notificacions de sobreexposicions.

  4. Verificació de la instal·lació.
    És la descripció de les proves o assaigs a que ha de sotmetre's la instal·lació. S'indicaran les verificacions periòdiques previstes de:
    • Revisió d'equips.
    • Els sistemes de seguretat.
    • Els blindatges biològics.
    • Els equips i instruments per a la mesura de les radiacions.

 

Premeu per obtenir l'import de la taxa a liquidar 

Informació Complementària

L'import és variable, depenent del valor del projecte.