Mitjançant la realització d'aquest tràmit el titular inicia el procediment d'habilitació corresponent, de competència municipal, ja podrà tancar l'activitat. Un cop l’ajuntament hagi comunicat a l’administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives, es realitzarà la inscripció al Registre de Turisme.

- Pas 1 Donar de baixa
- Pas 2 Consultar l'estat del tràmit
- Pas 3 Rebre la resposta de l'Administració

Pas 1 Donar de baixa
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb:
- Certificat digital o idCATMòbil de persona física sol·licitant (autònoms).
- Certificat digital de representant legal de la persona jurídica sol·licitant (representant de l’empresa amb poders totals)
Per finalitzar el tràmit cal enviar el formulari i els documents annexos, quan siguin necessaris.
Rebreu un document d’acusament de rebuda amb còpia del registre del formulari enviat, com a justificant del tràmit. També disposareu d'un codi id, com a identificador del tràmit.
Com fer-ho?
- Descarregar el formulari.
- Emplenar el formulari.
- Adjuntar la documentació al formulari.
- Validar el formulari i guardar-lo.
- Tornar a la pàgina de tramitació enviar el formulari seguint les instruccions indicades al pas 3.
- En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat.
En cas que no pugueu tramitar per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard.
Alternativament, si la incidència persisteix i no us podeu esperar a fer el tràmit, podeu utilitzar el formulari d'instància genèrica que trobareu al web o a la seu electrònica del vostre ajuntament (o de qualsevol altra administració pública). En aquest cas, recordeu que el còmput de terminis pot variar i que us haureu d’esperar un dies per poder fer el seguiment del tràmit des de ‘La meva carpeta’.
Consulteu les condicions tècniques necessàries per a fer tràmits en línia a Tràmits gencat.
Pas 2 Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
Pas 3 Rebre la resposta de l'Administració
Quan i com es rep la resposta?
Les comunicacions prèvies presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada davant la finestreta única empresarial, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.
Data actualització 02.10.2020