ACCIÓ activa una nova línia d'ajuts per impulsar la internacionalització on-line de les empreses catalanes

Torna
Dilluns, 11 d'octubre de 2021
  • La línia es dirigeix a petites i mitjanes empreses que tinguin per objectiu millorar la competitivitat dels seus canals digitals a escala global

 

  • Els ajuts, que s’integren dins del programa International eTrade d’ACCIÓ, tenen un pressupost total de 400.000 euros i s’estima que finançaran fins a 80 projectes

 

  • Amb aquest impuls, les companyies podran contractar serveis externs per implementar actuacions d’internacionalització digital i adquirir actius immaterials, com la compra de llicències de software

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- ha activat una nova línia d’ajuts per impulsar la internacionalització on-line de les empreses catalanes. Es tracta d’ajuts que es dirigeixen a petites i mitjanes empreses amb seu social a Catalunya que tenen per objectiu millorar la competitivitat dels seus canals digitals a escala global.

La iniciativa s’integra dins del programa Internacional eTrade d’ACCIÓ, un programa que es va posar en marxa el 2020 i que facilita a les companyies la seva obertura a nous mercats on-line a través de sessions de sensibilització, formació i assessorament individual. Amb els nous ajuts, el servei oferirà un suport més integral i permetrà que, amb un pressupost de 400.000 euros, es financin fins a 80 projectes d’internacionalització digital.

Tal com ha destacat el secretari d’Empresari i Competitivitat, Albert Castellanos,   “l’expansió internacional en format virtual és un element clau per adaptar-nos a la disrupció que ha suposat la pandèmia de la Covid-19”. Per això, “la Generalitat dona suport a totes aquelles companyies que vulguin sumar-se al context on-line per créixer universalment i millorar la seva competitivitat”.

A més, Albert Castellanos ha afegit que “les bones xifres d’exportacions catalanes conegudes recentment ens demostren que tenim un entorn econòmic fort i unes empreses preparades per comercialitzar fora de Catalunya”.

La línia contempla reforçar l’estratègia d’empreses que tinguin experiència en vendes internacionals, però no utilitzin el canal on-line; que vulguin iniciar-se en la internacionalització i incorporin el canal en línia des de l’inici; o que tinguin un e-commerce o un web però no estiguin globalitzades.

Amb el suport econòmic d’un màxim de 10.000 euros per projecte, les companyies podran estimular el seu pla de creixement digital a partir de la contractació de serveis externs per crear accions de màrqueting i campanyes publicitàries internacionals o per desenvolupar continguts d’abast global per a la seva web, entre altres. A més, les firmes també podran optar per adquirir actius immaterials, com la compra de llicències de software per analitzar els seus competidors digitals en mercats exteriors.

El comerç electrònic, a l’alça a Catalunya

Segons l’estudi d’ACCIÓ “El comerç electrònic a Catalunya” publicat a finals del 2020, amb la pandèmia de la Covid-19 s’ha accelerat la tendència a l’alça de l’e-commerce, de tal manera que gairebé una quarta part de les empreses catalanes han introduït serveis de comerç electrònic al llarg de l’any passat. Les empreses creades per oferir solucions de comerç electrònic són majoritàriament pimes (el 99%) que tenen menys de 10 anys de vida (el 81%).

D’acord amb el mateix informe, la facturació del comerç electrònic a Catalunya ja supera els 3.773 milions d’euros, xifra que equival a l’1,5% del PIB. Aquest sector compta amb més de 800 empreses que donen feina a 18.330 treballadors.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________