• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

El departament d'Empresa i Coneixement impulsa la formació en turisme entre els futurs professionals del sector

Torna
Dimecres, 29 de juliol de 2020
  • Oberta la convocatòria de la 23a edició de les beques de formació en promoció turística que des de l’any 1997 ja han gaudit un total de 193 joves

 

  • El Departament d'Empresa i Coneixement també signa 15 nous convenis de pràctiques amb alumnes de diferents màsters en turisme


Ja s’ha obert la convocatòria que l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, fa cada any per incorporar nous becaris a les oficines de promoció turística que l’ACT té fora de Catalunya. Actualment hi ha 14 persones que es troben realitzant la beca i enguany s’ofereixen dues places a cobrir el 2021: 1 a París i 1 a Madrid.

Les beques de formació en màrqueting turístic de Catalunya que atorga l’ACT tenen un doble objectiu: formar professionals qualificats en l’àmbit del sector turístic català i proporcionar-los una experiència que els permeti aplicar-la posteriorment en el desenvolupament de la seva carrera professional.

Per accedir a aquestes beques cal disposar, entre d’altres requisits, d’una titulació universitària oficial (grau, llicenciatura o diplomatura); tenir la nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea; tenir l’empadronament a Catalunya mínim de dos anys; tenir el certificat de nivell de suficiència de català i coneixement de l’idioma/es oficial/s del país de destinació, no tenir cap deute amb l’Administració Pública i tenir un màxim de 30 anys.

La durada de les beques és d’un any (gener-desembre de 2021) amb possibilitat de prorrogar-les dotze mesos més, és a dir fins al desembre de 2022. Pel que fa a la dotació econòmica, varia en funció de la destinació i oscil·la entre els 16.862 i els 32.450 euros per a l’any 2020, sumant un total de 220.000€ destinats a aquestes beques. Les sol·licituds es poden presentar fins el 15 de setembre de 2020.

Aquesta és la 23a promoció de becaris de l’ACT i, des que l’any 1997 va sorgir la primera promoció, ja han gaudit d’aquestes beques un total de 193 joves. 

L’ACT té oficines de promoció turística a: Madrid, Frankfurt, París, Londres, Milà, Moscou, Brussel·les, Hèlsinki, São Paulo, Nova York, Beijing i Singapur. Els i les protagonistes expliquen l'experiència de realitzar una beca a un dels centres de promoció turística en aquest enllaç: https://youtu.be/6B-KHquzTHI  

Per a més informació:  http://act.gencat.cat/qui-som/treballa-amb-nosaltres/

Convenis de pràctiques en màsters en turisme

D'altra banda, el Departament d'Empresa i Coneixement també ha signat 15 nous convenis de pràctiques amb alumnes que estan cursant un màster en turisme i que realitzaran un Treball de Final de Màster (TFM) sobre un projecte vinculat a la gestió i el desenvolupament del territori. Malgrat la situació excepcional generada per la COVID-19, la Direcció General de Turisme (DGT) ha tirat endavant la cinquena promoció d'aquests convenis en format telemàtic.

Aquestes beques, que s’emmarquen dins la iniciativa 1 del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, té com a objectiu ajudar econòmicament l'alumnat que cursa aquests màsters i, alhora, donar suport a projectes que potenciïn la creació d’experiències per redistribuir el flux turístic, millorar la capacitat de càrrega de les destinacions i fer un turisme més sostenible. En aquest sentit, s’han tingut especialment en compte aquells projectes que estan alineats amb oferir experiències excepcionals amb personalitat pròpia, un dels components clau de l’avantatge competitiu de Catalunya.

L'alumnat becat, que rebrà 3.000 euros per sufragar el cost del màster, comptarà amb el suport d'un dels responsables de les oficines d’informació turística de la Generalitat com a mentor per realitzar el Treball de Final de Màster aportant el seu coneixement del territori.

Aquest programa forma part del pla #formacióturismecat que duen a terme la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme per donar suport al sector turístic català en la millora de la competitivitat de les seves empreses i destinacions i per obrir noves oportunitats als alumnes d’aquests màsters en qualitat de futurs professionals del turisme.

Els projectes persegueixen aconseguir una representació àmplia de l'oferta del sector turístic català, apostant enguany per projectes de recerca tan diversos com Disseny d'un sistema d'informació turística al Pallars Sobirà; Anàlisi de la capacitat de la ciutat de Tarragona per enfortir el seu producte de turisme creatiu; Descentralitzant la ciutat de Barcelona. Jaciments prehistòrics al Vallès: el megalitisme. Anàlisi de la situació i gestió i propostes de millora; o Estudi del comportament del turista atret per la ficció. Anàlisi dels recursos existents a Lleida i proposta de diferents rutes pel territori. Així, el programa mentoritza projectes que es poden fer realitat, amb la voluntat que es puguin posar en marxa un cop estiguin finalitzats.

Les universitats implicades en aquest programa són la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat de Girona (UdG), el CETT-UB i la Universitat de Lleida (UdL), que s'incorpora enguany al programa amb el seu Màster en Màrqueting Turístic.

Amb aquesta cinquena promoció la DGT ja haurà becat 66 projectes, una mostra dels quals es pot consultar en el següent enllaç: http://empresa.gencat.cat/ca/treb_ambits_actuacio/turisme/informacio_promocio/emo_oficines_turisme/treballs-finals-alumnes-master/

 

 

 

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________