• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

La Generalitat impulsa la campanya "Consumeix artesania" per reactivar l'activitat del sector

Torna
Dissabte, 30 de maig de 2020
Campanya #ConsumeixArtesania

Campanya #ConsumeixArtesania

  • La campanya, que es posa en marxa aquest cap de setmana amb presència a la televisió, a premsa i a les xarxes socials, s’emmarca en el Pla de Xoc i de Reactivació del Comerç, l’Artesania i la Moda post-COVID19, dissenyat per la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Coneixement, amb l’objectiu de restablir l’activitat comercial dels diferents sectors, coincidint amb la reobertura dels establiments i la reactivació prevista en l’actual procés de desescalada.

 

  • Aquesta campanya reforça i dona continuïtat a les diferents accions de divulgació, d’acompanyament i de suport econòmic adreçades al sector artesà que ha posat en marxa Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement.

 

  • El sector artesà a Catalunya és un àmbit productiu i creatiu que compta amb més de 9.292 empreses artesans, i que ocupa  a 11.563 persones.

 

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de la Direcció General de Comerç, ha posat en marxa aquest cap de setmana la campanya “Consumeix Artesania", amb l’objectiu de reactivar l’activitat comercial del sector artesanal a Catalunya.

La campanya, dissenyada per l’agència SCACS, està present a la televisió, a premsa escrita i a les xarxes socials. Sota el claim #ConsumeixArtesania,  s’apel.la als atributs i valors tangibles i intangibles que defineixen el sector, artesans i artesanes que durant aquests mesos “han mantingut viu el seu ofici”, per fer una crida a la ciutadania a contribuir i sumar-se en la seva reactivació, alhora que per promoure i posar en valor la tasca del sector artesà català: professionals que exploren, innoven dissenyen, ideen..., però, per damunt de totes les coses, fan.

Aquesta campanya s’emmarca en el Pla de Xoc i de Reactivació del comerç, l’artesania i la moda post-COVID19, dissenyat per la Direcció General de Comerç amb l’objectiu restablir l’activitat comercial dels diferents sectors, coincidint amb la reobertura dels establiments i la reactivació prevista en l’actual procés de desescalada.

A més, aquesta iniciativa dona continuïtat a les diferents accions de divulgació, d’acompanyament i de suport econòmic adreçades al sector artesà que ha posat en marxa Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement. En concret, en l’àmbit divulgatiu, Artesania Catalunya ha creat la campanya on-line i participativa “L’artesania entra a casa teva” que s’articula a través del seu perfil d’Instagram @artesaniacat. Un espai des d’on es vol fer arribar l'artesania a les cases, on tothom pugui explorar i conèixer el món artesà a través de l’etiqueta #ArtesaniaACasa. D’altra banda, a través del Pla d’Ajuts del Consorci de Comerç, Artesania i Moda,  el CCAM del Departament d’Empresa i Coneixement, ha posat a l’abast del sector artesà diverses línies específiques de suport per impulsar la reactivació de la seva activitat econòmica.

El sector artesà a Catalunya és molt ric qualitativament, un àmbit productiu i creatiu que compta amb més de 9.292 empreses artesans, i que ocupa  a  11.563 persones. També compta amb 48 associacions i gremis, 48 museus i 21 fires monogràfiques d’artesania i 6 esdeveniments artesans.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CCAM-Artesania Catalunya

Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), organisme adscrit al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, té com a missió fomentar la imatge i prestigi social, difondre i preservar el valor patrimonial, millorar la competitivitat i rendibilitat i augmentar la presència internacional i digital del sector artesà, mitjançant actuacions de promoció comercial, cultural, formativa i divulgativa.

 Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________