• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Uns 14.000 nens i nenes amb les seves famílies participen en el cap de setmana "Catalunya, Hola Família!" a 25 destinacions turístiques familiars

Torna
Dilluns, 10 de juny de 2019
Cat Hola Familia! A PIneda de Mar

Cat Hola Familia! A PIneda de Mar

  • Els allotjaments turístics participants en aquesta gran iniciativa promocional han ofert dues nits al preu d’una per incentivar les reserves de les famílies durant aquests dies.
  • Pel que fa a les 200 activitats dissenyades especialment per a aquest cap de setmana, han estat gratuïtes o amb descomptes del 50%.
  • La iniciativa, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del departament d’Empresa i Coneixement, ha comptat amb la implicació de de 120 empreses especialitzades en turisme familiar i amb la col·laboració de de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
 
Uns 14.000 nens i nenes amb les seves famílies han participat aquest cap de setmana en la gran iniciativa promocional del turisme familiar impulsada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, “Catalunya, Hola Família!” i que ha tingut lloc en 25 destinacions certificades amb les marques “Platja en família” i “Natura i muntanya en família”. Aquesta dada suposa un increment del 17% respecte la primera edició celebrada l’any passat que va comptar amb 12.000 participants.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha agraït “l’esforç col·lectiu de tots els implicats que han fet possible aquest cap de setmana especial que ha estat novament un èxit, tant per la qualitat de les activitats com pel nombre d’assistents. Això ens esperona a confiar que aquest tipus de destinació i aquest perfil de turisme s’ha de poder fer sostenible durant tot l’any i intensificar-lo, sobretot, en aquells territoris que tenen una major capacitat per absorbir-lo”.
 
Durant aquest cap de setmana, les 25 destinacions especialitzades i les prop de 120 empreses participants han programat unes 200 activitats pensades especialment per gaudir en família. Els allotjaments han ofert dues nits al preu d’una per incentivar les reserves de les famílies durant aquest cap de setmana i, en el cas de les activitats programades, han estat gratuïtes o bé amb descomptes del 50%.
 
Les 25 destinacions participants estan certificades per l'ACT amb les marques "Platja en Família" i "Natura i Muntanya en Família". Les destinacions de costa on ha tingut lloc aquest cap de setmana familiar han estat Blanes, Calella, Calafell, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. Pel que fa a les destinacions de natura i muntanya, també han participat en aquest cap de setmana familiar: Vall de Boí, Valls d'Àneu, Berga, Vall d'en Bas-Les Preses,Pirineus-Noguera Pallaresa, Muntanyes de Prades i Els Ports.
 
També hi han participat 6 instal·lacions certificades amb la marca “Equipament familiar”: Zoo del Pirineu, Centre Gaudí de Reus, l’estació de muntanya Vall de Núria, L’Aquàrium de Barcelona, Illa Fantasia i Catalunya en Miniatura.
 
L’app “Llegendes en família” ha permès les famílies buscar i “caçar” durant aquest cap de setmana els éssers màgics creats per a l’ocasió. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. Ha estat un cap de setmana molt actiu a les xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter) amb prop de 30.000 m’agrades als 3.000 continguts generats al voltant del Catalunya, Hola Família!.
 
La iniciativa ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. També tenen una participació destacada en aquest cap de setmana: Abacus Cooperativa, LactApp, Devir, FANOC – Famílies Nombroses de Catalunya, Vall de Núria i PortAventura World.
 
La importància del turisme familiar
 
El 31,9% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 45% durant els mesos d’estiu. El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant en l’àmbit nacional com internacional.
Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. Els francesos i belgues són els mercats internacionals que més turisme familiar aporten a Catalunya (67,4%), amb el 37% i el 30,4% respectivament.
 
Segons les dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme, el turisme familiar  genera prop de 4.000 milions d’euros (2017).
 
Marques de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme
 
“Natura i Muntanya en Família”, “Platja en Família” i “Equipament Familiar” són les marques d’especialització en turisme familiar que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT).
 
Pel que fa a les dues primeres marques, s’atorguen a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis s’ofereixen tant per part d’instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades de la destinació. Les destinacions certificades amb aquestes marques destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament pensat pel client familiar.
 
Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar, com a mínim, amb un recurs natural. A més, una part dels seus establiments ha de disposar de mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
 
En el cas de la marca “Equipament familiar”, està pensada per a tots els equipaments turístics singulars de costa o d’interior com ara parcs aquàtics, estacions d’esquí o parcs d’atraccions, entre d’altres, que vulguin certificar-se i especialitzar-se en Turisme Familiar. Aquests equipaments es troben ubicats fora de l’àmbit de destinacions ja certificades per les marques Platja en Família i Natura i Muntanya en Família.
 
Al web catalunya.com es pot consultar tota la informació sobre el “Catalunya, Hola Família!” (destinacions participants, programació d’activitats, app...).
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat