• Imprimeix

La Generalitat presenta Viles Marineres, la futura marca turística de promoció i comercialització

Torna
Dimarts, 09 d'octubre de 2018
EMC

EMC


  • El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha presentat les característiques d’aquesta nova marca pensada per a municipis de la costa catalana
 
  • En aquesta sessió informativa han participat una vintena de poblacions litorals d’arreu de Catalunya
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha presentat avui, davant d’una vintena de representants de municipis de la costa catalana, la nova marca de promoció i comercialització Viles Marineres.
 
David Font ha explicat que “el departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’ACT, crea aquesta marca turística per aglutinar aquelles poblacions litorals que conserven viva la cultura lligada al mar i les tradicions pesqueres, i que han sabut mantenir els seus espais naturals i patrimonials, tot oferint experiències i vivències vinculades als valors de la vida marinera”.
 
En poden formar part aquells municipis amb una forta personalitat marinera marcada per aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, gastronòmic i paisatgístic; perquè promouen esdeveniments i activitats que reivindiquen els productes locals lligats al mar i a la tradició marinera; o que ofereixen experiències turístiques singulars al voltant de l’activitat marinera.
 
Aquelles poblacions que vulguin lluir la marca Viles Marineres han de complir uns requisits específics com ara tenir port; activitat relacionada amb els treballs al mar o pesquera (confraria de pescadors i/o llotja de peix); vestigis molt evidents de la seva relació amb el mar (per exemple els municipis indians); o activitat turística amb un nombre significatiu d’elements que avalin el seu caràcter mariner.
 
Podran formar part de la marca municipis amb una població màxima de 70.000 habitants i/o que siguin capital de comarca. Excepcionalment, podran adherir-se poblacions litorals integrades en municipis més grans i/o barris amb un fort caràcter i tradició pesquera o marinera. En tots dos casos caldrà que hi hagi:
 
  • Un nucli central on es faci visible el caràcter de vila marinera: zona portuària, barri de pescadors...
  • Un programa d’activitats estable que fomenti el coneixement, la promoció i la sensibilització del caràcter de vila marinera.
  • Tenir com a mínim dos Béns Culturals d’Interès Nacional.
  • Complir certs criteris de vocació turística, de futur i de protecció del paisatge.
 
A través d’aquesta nova marca, l’ACT pretén facilitar el posicionament i la promoció d’aquestes viles com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional; preservar i promoure el seu patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic; promoure-hi el turisme com a eina de desenvolupament, diversificació econòmica i garantia de futur; crear sinergies entre municipis; potenciar la diversificació territorial de l’activitat turística; i protegir la conciliació i l’equilibri entre residents i visitants.
 
Una vintena de municipis ja s’han interessat per aquest segell. En la sessió informativa d’avui han assistit representants de: Arenys de Mar, Begur, Blanes, el Masnou, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, l’Escala, Palamós, el Port de la Selva, Premià de Mar, Roses, Sant Carles de la Ràpita, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pol de Mar, Torredembarra, Torroella de Montgrí i l’Estartit, Tossa de Mar i Vilanova i la Geltrú.
 
La nova marca, juntament amb Pobles amb Encant i Viles i Ciutats amb Caràcter, forma part de l’estratègia de l’ACT per promocionar el turisme cultural i s’afegeix a la vintena de programes de treball segmentats existents. Més de 1.200 empreses i entitats del sector turístic català ja hi estan adherides.
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat