• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, participa en una trobada sobre el top manta a Tarragona

17/07/2019 11:37
20190717 DGC reunió

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, durant la seva intervenció en la reunió

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha participat aquest matí en una trobada organitzada per Pimec Comerç per abordar la problemàtica del top manta a Catalunya. En la trobada celebrada als serveis territorials del Departament d’Empresa i Coneixement a Tarragona, —i a la que han assistit representats d’entitats territorials de comerç, de consistoris tarragonins i dels diferents cossos policials—, la directora ha explicat els treballs que s’estan impulsant des de la Direcció General de Comerç per posar en marxa la proposta de protocol de cooperació contra el top manta, anunciada per la consellera Àngels Chacón al Parlament l’abril passat.

Vilalta ha insistit en la necessitat d’arribar a un consens entre les administracions i institucions implicades per tirar endavant aquesta proposta, amb el convenciment que és “una problemàtica transversal i complexa que hem d’abordar de forma conjunta”. En aquest sentit, ha explicat que s’està parlant amb tots els interlocutors i s’ha mostrat confiada de “poder arribar a una entesa amb els nous equips de govern constituïts recentment, tant a la ciutat de Barcelona i com a la resta de consistoris, ens municipalistes i a les Cambres, després de les aturades ocasionades pels diferents processos electorals”.

L’esborrany del protocol de cooperació en matèria de venda il·legal a la via pública ha estat elaborat per la Direcció General de Comerç de forma conjunta amb la Plataforma d’Afectats pel Top Manta, integrada per més d’una quarantena d’entitats comercials del territori.

Segons ha explicat la directora, les solucions integrals al fenomen del top manta passen per actuacions en diferents àmbits: Informació, anàlisi, sensibilització, actuacions policials, i actuacions d’inserció sòcio-laboral.

De forma complementària a l’impuls del protocol, Vilalta ha explicat que la Direcció General de Comerç ha intensificat la campanya de sensibilització contra la venda il·legal que està duent a terme, amb la distribució de 3.650 cartells i 48.000 fulletons que s’han distribuït a través d’entitats de comerç, ajuntaments, i oficines de turisme.

Segons el darrer estudi presentat per Pimec Comerç, l’impacte econòmic del Top Manta només a la ciutat de Barcelona representa 136 milions d’euros