• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Presentació a Vic de la futura Llei d'Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUs)

20/05/2019 16:45
20190520 DGC presentació APEUs Vic

La dir. gral de COmerç, Muntsa Vilalta, amb la dir dels SSTT d'EMC a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, i amb la subdir gral de Comerç, Montse Gallardo, durant la presentació

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presetat aquesta tarda a Vic la proposta de Projecte de Llei d'Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUs) en que treballa actualment la Generalitat.

Davant d'una vintena de professionals del comerç de la capital vigatana, Vilalta ha explicat els principals continguts de la futura llei amb la que el Govern català —a través de la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Coneixement— aposta per un sistema de col·laboració-privada, articulat mitjançant aquest nou model d’organització de renovació urbana i territorial inspirat en els Business Improvement Districts (BIDs).

Segons ha explicat Vilalta, "la finalitat de les APEUs és facilitar la modernització i la promoció de determinades zones urbanes, millorar la qualitat de l’entorn urbà mitjançant actuacions sostenibles, consolidar el model de ciutat compacta, complexa i cohesionada i mediambientalment eficient, incrementar la competitivitat de les empreses i afavorir la creació d’ocupació". Així mateix, la directora ha volgut remarcar que "les APEUS no són un objectiu per si mateixes, són una eina de col·laboració público-privada, que està en un prestatge i es podrà utilitzar si és necessari". 

Amb la voluntat que la llei reculli les diferents sensibilitats i necessitats del sector comerç, des de la Direcció General de Comerç s'estan mantenint converses amb els agents implicats. La previsió és que la norma, que ha iniciat ja la tramitació administrativa, arribi al Parlament per a la seva tramitació a finals del 2019.

Vilalta ha completat la seva visita a la ciutat amb la participació a la presentació de la campanya "Vic Edició Limitada", organitzada per Vic Comerç. Es tracta d'una campanya 100% experiencial que representa, amb delicadesa artística, la qualitat dels productes i serveis del comerç de Vic, on productes seleccionats per les botigues (per la seva notorietat, exclusivitat o temporalitat) es convertiran en quadres que simularan obres d'art, peces d'un museu, "un museu a l'aire lliure" de productes únics per a botigues singulars. S'han afegit a la iniciativa 70 comerços de la ciutat que, en paral·lel, prepararan un seguit d'accions dins els establiments al voltant dels productes que han seleccionat.