• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Viles Marineres, nova marca turística de promoció

El director de l’ACT, David Font, ha presentat les característiques d’aquesta nova marca pensada per a municipis de la costa catalana.

Viles Marineres, nova marca turística de promoció

Més d’una vintena de poblacions litorals d’arreu de Catalunya ja han mostrat el seu interès per aquesta nova marca turística de promoció i comercialització que impulsa l’Agència Catalana de Turisme.

Font ha explicat que “creem aquesta marca turística per aglutinar aquelles poblacions litorals que conserven viva la cultura lligada al mar i les tradicions pesqueres, i que han sabut mantenir els seus espais naturals i patrimonials, tot oferint experiències i vivències vinculades als valors de la vida marinera”.

En poden formar part aquells municipis amb una forta personalitat marinera marcada per aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, gastronòmic i paisatgístic; perquè promouen esdeveniments i activitats que reivindiquen els productes locals lligats al mar i a la tradició marinera; o que ofereixen experiències turístiques singulars al voltant de l’activitat marinera.

Aquelles poblacions que vulguin lluir la marca Viles Marineres han de complir uns requisits específics com ara tenir port; activitat relacionada amb els treballs al mar o pesquera (confraria de pescadors i/o llotja de peix); vestigis molt evidents de la seva relació amb el mar (per exemple els municipis indians); o activitat turística amb un nombre significatiu d’elements que avalin el seu caràcter mariner.

A través d’aquesta nova marca, l’ACT pretén facilitar el posicionament i la promoció d’aquestes viles com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional; preservar i promoure el seu patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic; promoure-hi el turisme com a eina de desenvolupament, diversificació econòmica i garantia de futur; crear sinergies entre municipis; potenciar la diversificació territorial de l’activitat turística; i protegir la conciliació i l’equilibri entre residents i visitants.

A la sessió informativa que es va dir a terme recentment hi van assistir representants de: Arenys de Mar, Begur, Blanes, el Masnou, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, l’Escala, Palamós, el Port de la Selva, Premià de Mar, Roses, Sant Carles de la Ràpita, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pol de Mar, Torredembarra, Torroella de Montgrí i l’Estartit, Tossa de Mar i Vilanova i la Geltrú.

La nova marca, juntament amb Pobles amb Encant i Viles i Ciutats amb Caràcter, forma part de l’estratègia de l’ACT per promocionar el turisme cultural i s’afegeix a la vintena de programes de treball segmentats existents. Més de 1.200 empreses i entitats del sector turístic català ja hi estan adherides.

En poden formar part aquells municipis amb una forta personalitat marinera marcada per aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, gastronòmic i paisatgístic; amb activitats que reivindiquen els productes locals lligats al mar; o que ofereixen experiències turístiques singulars al voltant de l’activitat marinera.

Destaquem

Marca: Viles Marineres

Adhesió, avantatges i requisits d'accés

Data d'actualització:  02.11.2018