• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Regne Unit

La Generalitat participa a la World Travel Market en un any clau pel mercat britànic

Catalunya ha participat a la 40a edició de la World Travel Market, una de les fires turístiques més importants dels món, celebrada del 4 al 6 de novembre a Londres (Regne Unit). L’Agència Catalana de Turisme hi ha estat present un any més amb un estand de 300 m2 amb les nou marques turístiques catalanes i una trentena d’empreses i entitats del sector turístic català.

Durant l’any 2019, dos fenòmens han condicionat la dinàmica del mercat emissor del Regne Unit. Per una banda, en ple procés per redefinir la seva relació amb la Unió Europea, s’estan generant una sèrie d’incògnites en el sector turístic que es tractaran aquests dies amb els operadors britànics. L’impacte del Brèxit, previst com a màxim pel gener de 2020, s’està monitoritzant des de la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme, a través de la seva oficina de promoció turística a Londres. El passat mes de febrer, es va activar un seguiment estret i acurat per tal de recopilar informació sobre la situació del Brèxit. Aquest seguiment de l’activitat, s’ha materialitzat en l’elaboració d’informes periòdics a fi que les empreses del sector turístic disposin d’una eina per respondre als reptes que es poden presentar i puguin convertir-se també en una oportunitat per al sector.

D’altra banda, des del Govern es va activar un pla de seguiment el passat mes de setembre per l'afectació de la fallida de Thomas Cook Group sobre el sector turístic català. La Generalitat està treballant per defensar al màxim els interessos de les empreses catalanes i l’economia del país, amb especial focus en l’hostaleria i la restauració de Costa Daurada, Costa de Barcelona i Costa Brava.

Durant la fira, la consellera d’Empresa i Coneixement, acompanyada del director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, van mantenir diverses reunions amb els principals operadors turístics britànics, així com amb representants de les delegacions de turisme de Catalunya, per prendre el pols a aquest mercat emissor, tenint en compte els dos fenòmens esmentats: la propera sortida del Regne Unit de la Unió Europea i la recent fallida de l’operador Thomas Cook. Chacón també es va reunir amb TUI Group, l’operador turístic de paquets turístics de sol i platja per vacances d’estiu més important del Regne Unit, i amb Klook, la start up de reserves d’activitats turístiques que ofereix més de 100.000 activitats a més de 270 destinacions d’arreu del món. 

Referent a les últimes novetats sobre el Brèxit, la Comissió Europea ha estès el termini en la seva legislació unilateral i es confirma que les línies aèries britàniques encara podran operar vols entre el Regne Unit i la Unió Europea (UE) fins l’octubre de 2020. Aquesta extensió permetrà als passatgers reservar el seu vol amb més anticipació i amb la confiança que els horaris no es veuran afectats. L’ABTA, l'associació britànica líder del sector d'agències de viatges i touroperadors, ha estat pressionant molt per aconseguir aquesta extensió, que és en benefici mutu dels clients del Regne Unit i la UE, i va informar que continuarà treballant amb les destinacions sobre les qüestions relacionades amb el Brèxit que estan afectant la indústria de viatges i turisme.

 

Data d'actualització:  21.11.2019