• Imprimeix

Regne Unit i Irlanda: Aicard Guinovart, nou director de l'Oficina de l'ACT de Londres 

Aicard Guinovart

Aicard Guinovart és el nou director de l'Oficina de l'Agència Catalana de Turisme al Regne Unit i Irlanda

Amb prop de 17 anys de trajectòria al sector, Guinovart va treballar al Centre de Promoció Turística de París i a l’OET de Berlín durant un any en cada cas, a més va fer una estada de quatre anys precisament al CPT londinenc. Des de llavors, i fins a la seva incorporació com a responsable a Londres, ha treballat a l’Agència Catalana de Turisme durant més de 10 anys dins la unitat de Màrqueting Operacional a Barcelona.

A nivell professional, el nou director destaca algunes de les qüestions que abordarà en aquesta nova etapa, com són la innovació i el desenvolupament de les xarxes socials com a font de recollida de dades de consumidors: “Si Catalunya vol continuar sent una destinació turística líder pel Regne Unit i Irlanda ha d’estar al dia de les accions de màrqueting més innovadores per mantenir l’interès dels turistes d’aquest mercat”.  

L’any 2016, Catalunya va rebre més de 2 milions de turistes del mercat britànic i irlandès, sent el segon mercat en importància per a la nostra destinació. D’altra banda, Catalunya és atractiva per a totes les franges d’edat i les reserves tenen tendència a realitzar-se cada cop més per compte propi i sense intermediaris. 

Aicard Guinovart també ha destacat que el Brexit és un dels desafiaments més importants que haurà d’afrontar. En aquest sentit, algunes de les últimes novetats que ens arriben són, per exemple, que EasyJet ha sol·licitat un certificat d’operador aeri i llicència europeus a Àustria per poder seguir operant a Europa independentment del desenllaç de les negociacions. La línia aèria, primera en trànsit de passatgers del Regne Unit (més de 78 milions cada any), persegueix amb aquesta acció convertir-se en una operadora paneuropea per protegir els seus drets actuals i poder seguir operant rutes intracomunitàries amb una nova companyia anomenada EasyJet Europa.

Malgrat la davallada de la lliura esterlina, alguns operadors com TUI confirmen que la demanda es mostra resistent i els resultats de la primera meitat de l’any són esperançadors. A Catalunya, per exemple, es reflecteix amb l’augment del 7,1% de les arribades de turistes britànics de gener a juliol d’aquest any. L’Associació ETOA, per la seva banda, adverteix que el Brexit pot canviar el funcionament d’alguns operadors britànics si s’imposen quotes en el nombre de treballadors de la UE contractats per companyies britàniques. Un terç d’aquests no són britànics i el 80% de les companyies veu molt complicat reemplaçar tots els treballadors europeus amb personal equivalent del Regne Unit.

Data d'actualització:  28.09.2017