• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022

Elaborat per la Direcció General de Turisme i aprovat pel Govern, vol situar Catalunya com una de les millors destinacions mediterrànies.

Turistes fent senderisme

Aquest Pla Estratègic de Turisme de Catalunya (PETC) estableix les bases per gestionar l’activitat turística a Catalunya en els propers anys i planteja importants reptes de cara l’any 2022: incrementar la despesa diària per turista; arribar al 37% de turistes que ens visiten fora de temporada alta; incrementar fins el 10% els turistes allotjats fora del litoral; i créixer intel·ligentment fins arribar als 21 milions de turistes internacionals.

El document dibuixa diferents escenaris de quin podria ser el volum de turistes internacionals que rebria Catalunya en un futur. Un dels escenaris estableix la xifra de 35,6 milions de turistes internacionals el 2030 i, en aquest marc, el PETC fa una progressió sostinguda que situa, en el 2022, uns 21 milions de turistes.

Per aconseguir aquests objectius, el PETC estableix set eixos vertebradors de les accions que s’han de dur a terme:

  1. Oferir una experiència turística excepcional. Disposar d’un ampli menú d’experiències amb personalitat pròpia i una bona qualitat de tots els serveis associats.
  2. Conquerir i retenir els clients adequats. Millorar el màrqueting turístic per optimitzar al màxim les accions realitzades.
  3. Atraure les inversions necessàries. Mobilitzar els capitals privats per desenvolupar nous productes i serveis turístics i millorar els existents.
  4. Fer un turisme intel·ligent. Implementar les millors pràctiques de responsabilitat social i mediambiental per assegurar que el creixement del turisme és compatible amb la preservació de la qualitat de vida dels habitants i la capacitat futura de continuar creant valor.
  5. Millorar les condicions competitives de la destinació. Assegurar bones condicions per a les empreses, infraestructures dignes, condicions positives per a la demanda i afavorir l’accés de la indústria turística a la tecnologia i el coneixement.
  6. Millorar la gestió turística del territori i el seu desenvolupament. Impulsar una planificació turística que ajudi a la redistribució dels fluxos turístics per tot el territori més enllà de Barcelona i el litoral.
  7. Replantejar l’organització, la gestió i la governança. Desenvolupar un nou sistema de governança per gestionar les problemàtiques sectorials en cooperació amb els actors claus de la indústria.

Aquests eixos vertebradors es desenvolupen mitjançant 29 iniciatives, de les quals en destaquem:

  • Eix 1: Executar un programa per a l’eliminació de la pol·lució visual.
  • Eix 2: Activar el programa de fidelització de clients.
  • Eix 3: Activar un programa de captació d’inversions turístiques.
  • Eix 4: Implementar un programa de reducció de la petjada ecològica.
  • Eix 5: Activar un programa d’innovació i tecnologia.
  • Eix 6: Elaborar el Pla Territorial Sectorial de Turisme.
  • Eix 7: Implantar un nou sistema de governança.

El Pla Estratègic s’ha elaborat amb la col·laboració de representants del sector turístic català, que han participat al llarg de tot el procés.

El Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2002 es complementa amb el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, que estableix les bases de la promoció i de suport a la comercialització de l’oferta turística catalana per als propers anys. Tots dos plans segueixen la feina ja iniciada amb el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2013-2016 i amb el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2013-2015.

Aquest Pla, elaborat amb la col·laboració de representants del sector turístic català, planteja importants reptes, entre ells, incrementar la despesa diària per turista; augmentar el nombre de turistes que ens visiten fora de temporada alta i també d'aquells allotjats fora del litoral.

Data d'actualització:  08.02.2019