• Imprimeix

EUA: El turisme gastronòmic atrau els turistes americans

22 milions d’americans planegen realitzar unes vacances gastronòmiques en els propers 12 mesos, segons una enquesta realitzada per l’empresa de viatges American Automobile Association (AAA).

El 43% de les agències d’AAA han registrat un creixement en el nombre de clients amb motivació gastronòmica, i les destinacions internacionals més populars per aquest tipus de viatges son l’Estat espanyol, Itàlia, i França.

Pel 75% dels enquestats, anar a restaurants i menjar són elements importants de les seves vacances, i el 80% declara haver realitzat activitats com ara visitar cellers, menjar amb famílies locals o participar en classes de cuina amb xefs del territori.

Les generacions més joves són les més interessades en aquest tema. El 79% dels millennials i de la generació X -nascuts entre 1965 i 1980- diuen que les experiències gastronòmiques són importants durant les vacances. Entre les experiències preferides pels mil·lenistes, el 62% declara haver cercat experiències gastronòmiques sofisticades i d’alta qualitat; el 48% cerca dinar amb famílies locals; i el 44%, espectacles que combinin teatre i menjar.

American Automobile Association és una federació de més de 50 clubs d’automobilistes, amb 51 milions de membres i més de 100 anys d’història. Té 1.100 oficines als EUA i Canadà i més de 4.000 empleats en el departament de viatges. AAA també és propietària dels turoperadors Air by Pleasant, Pleasant Holidays and Member Choice Vacations.

Data d'actualització:  07.07.2017