• Imprimeix

Àsia-Pacífic: Europa, destinació de moda als mercats emergents d’Àsia-Pacífic

A Indonèsia, Filipines, Vietnam i Cambodja creix considerablement l’interès per viatjar a Europa. Així ho constaten les principals agències d’aquests mercats emergents d’Àsia-Pacífic, que estan experimentant durant aquest any un fort creixement del nombre de reserves cap a països europeus.

És el cas de 2World Travel Cambodia, que ha vist com aquest any es triplicava el nombre de reserves cap a destinacions europees. Si el 2016 va tancar amb un centenar de reserves, només els primers 6 mesos de 2017 ja n’ha tingut més de 300.

Golden Travel Cambodia també ha experimentat un increment en la demanda de vacances a Europa. Segons Prum Veasna, propietari de la companyia, l’expansió de la classe mitjana i l’augment del poder adquisitiu en aquest país ha propiciat l’augment dels viatges a destinacions llunyanes.

De la mateixa manera, el desig de viatjar a Europa entre la població vietnamita també va en augment. APT Travel Vietnam també ha vist com augmenta considerablement la xifra de persones que opten per destinacions europees en comptes d’asiàtiques aquest 2017.

Pel que fa al mercat indonesi, una economia en creixement, el govern estable i la taxa de canvi favorable han donat un impuls a la demanda de viatges a Europa. Yongky Yanwintarko, director executiu de Sun Tours i Travel Indonesia, afirma que la seva empresa ha experimentat un creixement del 50% pel que fa a les reserves cap a Europa entre abril i juliol de 2017 respecte l’any anterior. Destination Tour Indonesia també ha observat un 25% d’increment en les reserves cap a Europa. El CEO de l’empresa, Yento Chen, explica que la rúpia indonèsia s’ha enfortit envers l’euro i la lliura esterlina. A més, moltes aerolínies estan oferint tarifes promocionals que fan que els paquets a Europa esdevinguin més atractius. De fet, en alguns casos són més econòmics que els paquets de viatge al Japó.

I a les Filipines, alguns agents de viatge han volgut capitalitzar el potencial d’Europa formant grups que comercialitzen paquets turístics a diferents destinacions europees per tal d’atraure persones que viatgen pel seu compte, els anomenats FIT (Free Independent Travellers), i tours en grup, coneguts com a GIT (Group Inclusive  Tours).

Data d'actualització:  07.07.2017