• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Nord-amèrica

L’ACT promociona el turisme actiu i d’aventura i dades del mercat estadounidenc

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) incentiva la contractació de l’oferta de turisme actiu i d’aventura de Catalunya en un viatge de familiarització on han participat 13 operadors i 3 periodistes dels Estats Units. Especialitzat en els productes de cicloturisme i senderisme, ha inclòs també un workshop amb empreses catalanes.

Aquesta acció forma part de la decisió estratègica de l’ACT de col·laborar des de fa 3 anys amb Adventure Travel Trade Association (ATTA), l’associació de turisme actiu i d’aventura més important del món. Amb la mateixa finalitat, l’ACT ha participat a l’Adventure Travel World Summit, organitzat per l’ATTA, on s’ha reunit amb operadors, agents de viatges i periodistes dels principals mercats emissors de turisme per a Catalunya.

Pel que fa a dades relacionades amb el mercat dels Estats Units, l’agència de màrqueting MMGY ha publicat un estudi sobre el perfil del turista estatunidenc. Malgrat la possibilitat d’una recessió econòmica als Estats Units en els propers 12 mesos, el consumidor preveu mantenir estable la despesa en viatges ($5,025 el 2019, respecte $5,038 el 2018) i només reduir lleugerament el nombre de viatges que realitza a l’any (3,2 viatges el 2019 per 3,5 viatges el 2018). Una altra tendència que recull aquest estudi és que la generació millennial és la més propensa a contractar viatges a través d’agències tradicionals, ja que creuen que aquests els podran ajudar a organitzar un viatge més únic i experiencial. A més, llista altres tendències com ara el constant creixement de l’economia compartida al sector turístic (posant èmfasi als allotjaments no convencionals com ara els habitatges d’ús turístic) i la popularitat del format fly and drive, també entre els millenials.

 

Data d'actualització:  18.11.2019