• Imprimeix

Naturalwalks, llegir la natura

Naturalwalks et connecta amb la natura amb una mirada botànica, històrica, gastronòmica i d’interpretació del paisatge. Es tracta d’una empresa polifacètica, que també és una agència de viatges i que ha apostat per la formació i per la consultoria en ecoturisme.

Activitat de Naturalwalks

Fotografia: Roger Lleixà

Com va néixer el projecte?
El projecte va néixer fa sis anys i no era res més que canalitzar per la via empresarial tota l’activitat que jo he anat desenvolupant els darrers 15 anys com a botànic. Les tres paraules que formen el nostre ADN (àcid desoxiribonucleic) són Natura, Ecoturisme i Sostenibilitat i el nostre propòsit és ensenyar cultura a través de la natura, gràcies als nostres coneixements en botànica, gastronomia, món del vi o història.

D’on va sorgir la idea?
En plena crisi em vaig preguntar a què em volia dedicar. Tinc una trajectòria que ve de  la universitat, amb una formació i una experiència a diversos països i amb força experiència en el món de la botànica. La vocació de Naturalwalks era ensenyar la natura d’una forma diferent i amb l’ambició de fer-ho per a gent de tot el planeta: aconseguir que algú de l’altra banda del món pogués entendre el nostre territori si el trepitja amb nosaltres.

Us considereu una empresa de serveis ecoturístics?
Sí, des del primer dia és un dels nostres trets identitaris. Apostem per la sostenibilitat entesa en la seva màxima expressió. També hem participat en d’altres iniciatives com a assessors, per exemple, el Mapa Sostenible de Barcelona.

Quin és l’element innovador que us fa diferents en el mercat?
La nostra mirada i forma de mostrar la natura. Analitzem tots els elements del paisatge i fem ús de les eines d’interpretació, per captivar l’atenció del públic.Tots els nostres guies estan certificats per Interpret Europe. Fem servir  la natura com a eina transversal, per ensenyar el món de la cuina o el món del vi. Utilitzem també la contextualització històrica: podem parlar de com feien servir les herbes els grecs, els nostres avis o, actualment, l’alta gastronomia.

Quins indicadors mostren el vostre èxit?
El principal indicador és el nostre públic. Es tracta d’un client molt exigent, pensa que som una de les primeres empreses de serveis ecoturístics que treballem en el sector del luxe, amb un nivell d’exigència molt elevat. A més a més rebem una retroacció (feedback) molt positiva, el nivell de qualitat que veiem en les respostes és molt alt. La frase que més ens complau és: “No ho hem vist mai això”. Aquest és el millor reconeixement.

Quants treballadors sou actualment?
Som 5 persones en plantilla i tenim una xarxa de col·laboradors de qualitat.

Quin és el vostre públic i com hi arribeu?
El públic és predominantment femení.  Són persones interessades en el món de la natura, la salut o la gastronomia, i que sovint tenen coneixements previs. Pel que fa als estrangers, ens arriben nuclis familiars o grups d’amics d’un poder adquisitiu mig alt i amb moltes inquietuds per conèixer el territori. Al públic local, hi arribem gràcies a la web i les xarxes socials. Al públic estranger, hi arribem a través d’agències.

Quins plans teniu en un futur immediat?
Millorar els serveis i donar una empenta a l’àmbit de la formació, que darrerament ens està demanant més esforços, perquè cada cop més treballem a Llatinoamèrica. Volem reforçar la formació de guies i millorar l’oferta ecoturística.

 

Entrevista: Germán Sierra (Escapada Rural)
Naturalwalks

Data d'actualització:  19.06.2017