• Inici
  • Més de 2.500 cites de negocis entre empreses catalanes i operadors internacionals

Més de 2.500 cites de negocis entre empreses catalanes i operadors internacionals

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat el Buy Catalunya & Culture a Tarragona.

Més de 2.500 cites

El Buy Catalunya és la trobada comercial més important de l’any en el pla d’accions de l’ACT. Al llarg de la jornada celebrada aquest any al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, s’han dut a terme més de 2.500 entrevistes en què les 174 empreses i entitats del sector turístic català han donat a conèixer la seva oferta als 124 operadors participants. Aquests operadors turístics procedien d’Alemanya, Armènia, Àustria, Bielorússia, Bèlgica, Brasil, Canadà, Dinamarca, Eslovàquia, Espanya, Estats Units, Finlàndia, França, Hongria, Índia, Israel, Itàlia, Japó, Letònia, Moldàvia, Països Baixos, Perú, Polònia, Portugal, Regne Unit, República Txeca, Rússia, Singapur, Suïssa, Taiwan, Ucraïna, Xile i Xina.

Amb accions de comercialització internacional com el Buy, l’ACT vol seguir treballant per captar més despesa del turista. Enguany, Catalunya està ingressant més en despesa turística que l’any passat i, en aquest sentit, el turisme estranger és clau ja que suposa el 84,2% dels ingressos turístics totals que rep el territori. De gener a agost, els mercats internacionals han aportat al territori 14.612 milions d’euros, un 6,7% més que el 2017.

L’Agència Catalana de Turisme organitza el Buy Catalunya biennalment, gràcies a la seva xarxa d’Oficines de Promoció Turística a l’exterior que treballen tot l'any als mercats emissors per generar, entre d’altres coses, oportunitats de negoci com aquesta. El Buy Catalunya és una de les accions de l’ACT més valorades per les empreses catalanes que tenen la possibilitat de comercialitzar el seu producte a centenars d’operadors, sense necessitat de desplaçar-se i amb un cost mínim.

Enguany, amb motiu de la declaració del 2018 com Any Europeu del Patrimoni Cultural per part de la Unió Europea i com Any del Turisme Cultural per part de l’ACT, els membres que han participat a la trobada comercial estaven especialitzats en turisme cultural. D’aquesta manera, es pretén incentivar la contractació de productes i experiències i la creació de paquets en aquest segment.

 

Conèixer la destinació

Posterior a la trobada comercial, els operadors participants van poder conèixer l’oferta turística catalana in situ a través de set viatges de familiarització centrats en l’oferta de turisme cultural, i visitant les nou marques turístiques catalanes. Entre d’altres llocs, han visitat el Monestir de Santa Maria de Ripoll, el Castell Gala Dalí – Púbol, la Vall de Boí, la Cartoixa d’Escaladei, Montblanc, el Castell de Miravet i el Món Sant Benet. Com a novetat, i amb la voluntat de seguir fent de Catalunya una destinació per a tothom, un dels programes per conèixer el territori es va enfocar exclusivament a l’oferta de turisme accessible.

En aquesta edició del Buy Catalunya han col·laborat el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, el Patronat de la Diputació de Lleida, Codorniu, Damm, Torres, Izaro, Latam i Turkish Airlines.

L’Agència Catalana de Turisme organitza el Buy Catalunya biennalment, gràcies a la seva xarxa d’Oficines de Promoció Turística a l’exterior, que entre les seves funcions, treballen tot l'any amb els mercats emissors per generar oportunitats de negoci com aquesta.

Data d'actualització:  02.11.2018