• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

“Legends of Catalonia”, una campanya de promoció turística pionera al món

Per primer cop al món, una destinació turística utilitza un videojoc de realitat virtual per promocionar-se.

“Legends of Catalonia”

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presentat la nova campanya de promoció turística “Legends of Catalonia”, acompanyada pel director general de Turisme, Octavi Bono, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font.

“Legends of Catalonia” és una campanya pionera a nivell mundial. L’objectiu de l’Agència Catalana de Turisme és crear una experiència totalment immersiva que doni a conèixer Catalunya i des de la “virtualitat” acosti els jugadors a la “realitat”.

El joc -disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès)- està protagonitzat per cinc personatges coneguts arreu del món: l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban; i els germans Roca.

El pressupost d’aquesta campanya ha estat de 1,4 milions d’euros, dels quals el 70% s’ha destinat a difusió mitjans i el 30% a la creativitat de la campanya, que ha comptat amb una producció integrada per a tots els canals.

L’Agència Catalana de Turisme aposta per una nova campanya:

  • Que és innovadora perquè utilitza un format, un videojoc de realitat virtual, que no s’havia utilitzat mai abans en promoció turística.
  • Que destaca pel seu contingut, ja que aconsegueix un equilibri entre entreteniment i divulgació, i integra Catalunya com a part imprescindible del relat.
  • Que s’adreça tant als usuaris de realitat virtual com a aquells que no ho són.
  • Que disposa d’un pla de mitjans 360 graus que maximitza tant la cobertura de la campanya com l’afinitat dels usuaris a la qual va adreçada.
  • Que té com aliat a SONY, el principal actor de la indústria dels vídeojocs i entreteniment a nivell mundial.

Per al seu llançament, l’Agència Catalana de Turisme ha comptat amb la col·laboració de SONY. Així, el joc estarà disponible aquest mes de novembre i de forma gratuïta a la botiga online de PlayStation i, posteriorment, s’hi podrà accedir des d’un ordinador a través de la plataforma Steam. Per poder jugar-hi també és necessari disposar d’unes ulleres de realitat virtual.

Per crear aquest joc un equip internacional de 35 persones d’Espanya, Colòmbia, Estats Units i Regne Unit ha estat treballant durant 3 mesos, utilitzant les tècniques més innovadores per capturar paisatges, escenaris i personatges famosos de forma hiperrealista.

 

Una campanya per "atacar" el mercat dels Estats Units

Al voltant del joc, l’Agència Catalana de Turisme ha desenvolupat una ambiciosa campanya de promoció turística, amb l’objectiu de promocionar Catalunya als Estats Units, i més concretament a Nova York i Nova Jersey.

L’ACT ha decidit enguany focalitzar aquesta campanya internacional en els Estats Units ja que és un dels mercats que més ha crescut en el darrers anys (621.000 visitants al 2015, 864.000 al 2016 i 1,1 milions al 2017) i un dels que més despesa genera (1.183 milions d’euros al 2015, 1.593 milions al 2016 i 2.110 milions al 2017).

La campanya de promoció de Catalunya s’ha estructurat en una sèrie d’accions on destaquen:

  • Publicitat digital i impresa en mitjans dels Estats Units (New York Times, Wall Street Journal, The New Yorker, etc.). Les gràfiques han estat realitzades per Chamo San, il·lustrador català reconegut a nivell mundial.
  • Anunci publicitari de 30 segons que es visionarà del 5 al 18 de novembre a les mítiques pantalles de Times Square.
  • Tres murals d’art urbà als carrers de Nova York (un al Soho i dos a Canal Street), dissenyats per Sergio Mora, prestigiós artista amb gran repercussió internacional.
  • Una acció de publicitat segmentada que utilitza la geolocalització. Qualsevol persona que es trobi a Nova York navegant per internet en un radi de 2 quilòmetres d’aquests murals pot rebre un impacte que li indicarà la ruta cap al que té més a prop.
  • Una aplicació de realitat augmentada que permet a l’usuari creuar una porta virtual i visitar els escenaris del joc.
  • Creació del web www.legendsofcatalonia.com amb informació sobre la campanya i el joc, i creació de diverses landing pages a diversos mitjans de comunicació online. També es personalitzarà el web www.catalunya.com amb motiu de la campanya.
  • Difusió de la campanya a través de les diferents xarxes socials (Facebook, Instagram, YouTube, etc.).

 

Amb “Legends of Catalonia”, l’Agència Catalana de Turisme ha creat una experiència immersiva per donar a conèixer Catalunya i, des de la “virtualitat”, acosti els jugadors a la “realitat”. El joc, en català, castellà i anglès, està protagonitzat per Carles Puyol, Edurne Pasaban i els germans Roca.

Data d'actualització:  31.10.2018