• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Itàlia

Previsions positives en el mercat italià: més tecnologia, més viatges i una major despesa

Segons l’Estudi de gestió de viatges internacionals AirPlus2019, que va entrevistar 777 travel managers de 24 països, revela que més d’un terç (36%) dels viatger italians busca i reserva íntegrament el seu viatge amb l’smartphone i que un 64% evita activament els hotels on es fa pagar el wifi. De fet, aquestes dades mostren com, en comparació amb d’altres països, el turista italià és molt més dependent dels dispositius mòbils per gestionar les seves reserves durant el viatge amb un 37% que afirma que no poder accedir a la seva reserva amb tots els seus dispositius és frustrant.

El mateix estudi també assegura que la popularitat de les eines i els serveis digitals està en creixement a Itàlia, sent la recerca per veu i la voluntat d’oferir dades biomètriques dues tendències emergents en totes les etapes del viatge.  Pel que fa a utilitzar la recerca de veu en el moment de planejar el viatge, un 49% dels viatgers afirmen utilitzar-ho mentre que un 74% dels enquestats estaria disposat a proporcionar les seves dades personals per permetre realitzar una projecció biomètrica sempre i quan aquestes dades servissin per reduir els temps d’espera a l’aeroport.

 

Augmenten els viatgers i creix la despesa

Les dades de l’índex de confiança del viatger italià que ha preparat l’Institut de Confturisme Piepoli mostren una confiança de 64 punts entre els italians, el valor més alt des de 2015. A més, es tanca un 2018 molt positiu a nivell turístic on set de cada deu italians han anat de vacances amb un augment del 6% respecte l’any anterior. Aquests valors guanyen encara més valor si es té en compte que un 24% afirma haver gastat més en les seves vacances i únicament un 12% assegura que ha gastat menys.

Per acabar d’arrodonir les dades, les previsions per aquest 2019 apunten que podrien ser millors que les del 2018. Un 86% dels italians van dir que tenien plans de vacances per aquest any i tres de cada deu volen fer més dies de vacances i augmentar la despesa respecte el 2018. A totes aquestes previsions, cal afegir que Espanya segueix sent la destinació turística preferida per als italians.

Data d'actualització:  01.03.2019