• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Calendari de vacances 2019 i novetats en els perfils de turistes

Durant la Setmana Santa de l’any que ve, a Itàlia, hi haurà un gran pont de 14 dies, que comença el 18 d’abril i fins l’1 de maig.  Els calendaris escolars, encara en procés de definició en algunes regions, segurament donaran dos dies de vacances per mantenir el pont durant 10 dies, començant el dia 18 i acabant el diumenge 28 d‘abril. 

Pel que fa a l'estiu, el 2 de juny serà diumenge, de manera que no hi haurà pont pel Dia de la República i passarà el mateix amb motiu de la Immaculada. Finalment, pel que fa a les vacances de Nadal, hi haurà les dues setmanes festives habituals.

 

Jove i solter, el nou client de les agències

Segons l’Eurispes, institut de recerca italià, el 39,6% dels viatges realitzats durant els últims dos anys els han efectuat joves de l’anomenada Generació Z, d’entre 18 i 24 anys. Amb un 28,1% els segueixen els joves d’entre 25 i 34 anys i, finalment, amb un 24,3%, les persones d’entre 35 i 44 anys.

Cal destacar també que, segons l’estudi, el 6,8% de la població italiana considera les vacances com una despesa essencial. Com a segment de població, el solter, amb un 13,1%, és el que veu el viatge com inalienable, mentre que separats i/o divorciats es troben en els percentatges més baixos.

Pel que fa a la seguretat, tres de cada deu italians afirmen haver viatjat menys en els últims anys per por d’atacs terroristes. Segons l’Eurispes, els més afectats són les dones de més de 65 anys, amb un 32,7% de la quota. El grup menys afectat, amb només un 16,8%, són els homes joves d’entre 18 i 24 anys.

Una altra dada interessant és la relació entre els animals de companyia i els viatges. Un 46,2% dels italians amb animals afirma no anar de vacances per no trobar un allotjament que els accepti a la destinació desitjada i no tenir on deixar-los.

 

140 milions de turistes silver el 2030

Una altra tendència és la protagonitzada pel turista silver. Segons un estudi elaborat per Ravenna Giaccardi & Associates, el 2030 hi haurà 140 milions de turistes amb aquest perfil a Europa, un creixement important respecte el 2010, quan eren només 41,9 milions. Aquest perfil estarà format pels baby boomers, nascuts els anys 50 i 60, amb ocupacions fixes i ben remunerades.

Es calcula que la seva despesa mitjana anual en viatges serà d'uns 3.800 euros, 1.250 euros més que els turistes d’entre 35 i 54 anys. Actualment, la població de més de 55 anys representa un 35% de la població total d’Itàlia (respecte a un 32% europeu), i més del 80% afirma tenir la intenció de continuar viatjant fins, com a mínim, fins els 75 anys. 

El turista silver, amb un 86% confiant en un operador turístic per organitzar el seu viatge, s’ha convertit en un dels clients principals de les agències de viatge en els últims anys. Aquest tipus de turista viatja per “recuperar el temps perdut”, sent les tipologies de viatge més habituals l’aventura suau, el viatge intergeneracional (amb néts o besnéts), els viatges culturals per solters i les experiències úniques.

Data d'actualització:  02.11.2018