• Imprimeix

Itàlia: Itàlia es manté com el quart mercat emissor de turisme cap a Catalunya

Catalunya segueix sent la destinació preferida dins l’Estat Espanyol per part del turisme italià, ja que concentra un 30% de les arribades del 2016 provinents d’aquest mercat. Dins de la destinació catalana, la principal atracció segueix sent la ciutat de Barcelona, que es manté com una de les escapades urbanes més apreciades en l’àmbit internacional.

En menor grau, la Costa Brava és també molt ben valorada, seguida per determinades destinacions de la Costa Barcelona. La Costa Daurada, amb la recent inauguració de Ferrari Land, es presenta com una alternativa molt vàlida i amb gran potencial al mercat.

Itàlia és un país de contrastos, amb una diferència molt marcada entre el nord i el sud. Tant econòmicament com cultural, el nord del país és una zona molt més pròspera i propensa a viatjar, respecte als italians del centre, del sud i de les illes. Precisament en aquestes regions, les agències de viatges segueixen tenint un paper important, ja que posen en valor el tracte i l’experiència personals. Per contra, al nord, on la població està més habituada a viatjar i està més oberta a la tecnologia, han perdut pes al llarg dels anys.

Des de la nostra oficina de promoció turística a Milà, segueixen treballant per la  valoració de la marca Catalunya, m la diversificació de l’oferta i les destinacions, la fidelització del turista i la desestacionalització, tot apostant per captar un turisme sensibilitzat per la sostenibilitat i que generi més despesa al nostre territori. L’estratègia es basa en una potent comunicació offline i sobretot online, ja que un alt percentatge dels italians utilitzen internet per planificar i reservar el seu viatge (entre un 70 i un 90%).

Acabem amb dades numèriques: durant el 2016, Catalunya va rebre al voltant de 1.200.000 turistes italians, que van generar una despesa de prop de 762 milions d’euros.  

Data d'actualització:  17.12.2017