• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

França

França continua com a emissor líder de turistes cap a Catalunya i les xarxes socials prenen força en la promoció de l’oferta turística catalana

Catalunya se situa a la 8a posició en el rànquing de les millors destinacions turístiques a les xarxes socials dirigides al mercat francès. En total hi ha 72 destinacions estrangeres dintre del rànquing i Catalunya es troba, per ordre de puntuació, darrere de les Illes Maurici, Irlanda, Gran Bretanya, Flandes, Austràlia del Sud, Chicago i Dubai.

Aquest rànquing preparat per We like Travel, agència de comunicació especialitzada en xarxes socials en el sector del turisme, es presenta cada any i valora les destinacions estrangeres amb  l’estratègia més eficaç a les xarxes socials de França. Aquest rànquing és el resultat de la recopilació de dades i permet a les destinacions avaluar el seu posicionament anual així com també els permet prendre nota de diferents indicadors com són el número de fans i d’abonats, la taxa de compromís al Facebook, Instagram i Twitter tenint en compte tant els algoritmes de cada xarxa social com les publicacions de cada destinació, la qualitat del contingut publicat (prioritzant els vídeos), l’evolució de les comunitats existents i el ritme de publicacions.

Els resultats d’aquest estudi conclouen que 42,6 milions de francesos utilitzen Internet cada dia. D’aquests, un 90% de l’activitat online és via mòbil i els usuaris passen de mitjana 1:22h per dia a les xarxes socials. Un de cada 4 francesos és influenciat pels mitjans en la tria de la destinació i  Facebook i Instagram són sens dubte els canals online més eficaços per aconseguir-ho. De fet, Instagram ha esdevingut el mitjà clau per una comunicació turística personalitzada a cada mercat. Tot i així, només 19 de les 72 destinacions analitzades tenen un compte dedicat a França en aquest canal i, per tant, s’han de seguir afrontant nous reptes per tal de respondre al nou comportament del consumidor.

 

Previsions a Catalunya aquest 2019

Catalunya és la destinació internacional preferida pels francesos, un mercat madur i exigent que representa el primer mercat emissor internacional per a Catalunya pel que fa a despesa i nombre de turistes.

El turisme francès es manté com a principal mercat emissor per Catalunya, amb el 21,4% de l’afluència de l’any, malgrat acumular un descens interanual del 8,6%. Aquest retrocés s’ha degut principalment a la recuperació dels principals competidors al mediterrani, l’impacte de les vagues del transport a França i especialment també al Mundial de futbol a Rússia on l’equip gal es va proclamar campió del món i que va afectar els mesos de juny i juliol.

Pel que fa a la despesa mitjana per turista francès a Catalunya, aquesta ha augmentat en un 7,9% respecte el 2017 i la despesa mitjana diària ha augmentat en un 8,2%.

Les previsions i tendències pel 2019 són positives si tenim en compte la recuperació del consum a les llars franceses. El mercat emissor francès juga un rol essencial en el reequilibri territorial dels fluxos turístics, la desestacionalització i el repartiment de la despesa en l’activitat turística a Catalunya.

 

Oui.sncf, líder d’OTAs al mercat francès

La majoria d’establiments turístics estan presents a Booking, líder de reserves hoteleres a gairebé tot Europa. Però és important tenir present que la posició dels grans intermediaris online varia segons els mercats i que, en el cas del mercat francès, Oui.sncf ha aconseguit posicionar-se en primer lloc de manera compartida amb Booking.

Segons un estudi realitzat per EchoTouristique, tot i que el passat juliol Booking era el portal líder de reserves dels francesos, el mes de novembre Oui.sncf havia aconseguit igualar-lo amb 11,45 milions de visitants únics cadascun. En tercer lloc, es troba TripAdvisor amb 7,73 milions de visitants únics mensuals. Al seu darrere hi apareixen pàgines com Airbnb, Air France i BlablaCar seguides d’altres com Accor Hotels, Easy Voyage, Le Guide du Routard i Vente-privee.

Data d'actualització:  01.03.2019