• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

El Som Cultura Tour arriba a París i el turisme cultural es converteix en el segon segment més demandat

Aquest any 2018, declarat Any Europeu del Patrimoni Cultural pel Consell d’Europa i pel Parlament Europeu, i Any del Turisme Cultural per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), té com a repte posicionar la cultura com a eix clau i diferencial de Catalunya i contribuir en la seva sostenibilitat social i econòmica.

En el marc d’aquest any temàtic, l’ACT promociona el llegat cultural de Catalunya al Gran Palais de París, un prestigiós espai cultural que reunirà 150 obres, algunes inèdites a França, de l’artista català Joan Miró. Una retrospectiva excepcional que cobrirà 70 anys de creació. Miró i els paisatges del Priorat i del Montsant que tant van inspirar l’artista i que han estat l’escenari d’alguns moments vitals i artístics, esdevindran el marc ideal per promoure el patrimoni cultural català al mercat francès el proper 13 de novembre.

 

El turisme cultural se situa en segona posició darrera del sol i platja, segons l'OMT

Un 71,2% de francesos declara haver practicat alguna activitat cultural en un desplaçament a l’estranger. Sobretot es decanten per la visita d’una ciutat, seguida per la visita de museus, exposicions o monuments històrics i, finalment, per altres manifestacions culturals com concerts, obres de teatre o festivals.

Els francesos prefereixen la temporada d’estiu per realitzar viatges que incloguin activitats culturals. Per venir a Catalunya, els francesos s’organitzen individualment les vacances, valoren molt el tracte en francès, busquen una destinació segura, bon clima i rebre un bon servei a bon preu. La seguretat ha esdevingut un factor clau en l’elecció de la destinació vacacional. Motivats principalment pels recursos culturals, la bona gastronomia i les visites a familiars i amics, són també cada cop més sensibles als productes sostenibles.

El mercat francès, principal emissor internacional per a Catalunya, pot contribuir i jugar un rol essencial en el reequilibri territorial dels fluxos turístics, la desestacionalització i el repartiment de la despesa en l’activitat turística a Catalunya.  Millorar l’experiència, la satisfacció del turista, el coneixement de la marca Catalunya i posicionar-la com a destinació amb un important patrimoni cultural i natural a França, són reptes que haurem de continuar perseguint els propers anys.

Amb aquest objectiu, l’ACT organitza el Som Cultura Tour que ha de contribuir a posicionar Catalunya com una destinació amb una important llegat cultural, tot associant-la als valors, prestigi i notorietat del Grand Palais. També serà l’oportunitat de presentar el llibre Catalogne Vue du Ciel de Yann Arthus Bertrand, reeditat per l’editorial la Martinière amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, i de gaudir de l’actuació dels castellers de Vilafranca, un emblema cultural de Catalunya, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Data d'actualització:  02.11.2018