• Imprimeix

Europa Central: Els alemanys prefereixen les agències de viatges; Catalunya, destinació MICE; i Lufthansa anuncia 1.000 nous vols nacionals

Quatre de cada cinc turistes alemanys confien més en les agències de viatges que en les noves tecnologies com a font d’informació per escollir destinació, quedant a la cua en el rànquing de països en l’ús de les noves tecnologies per la planificació de les vacances. Segons l’enquesta de la plataforma de comerç turístic Travelport, tot i així, utilitzen un gran ventall de fonts d’informació abans de decidir-se per una destinació i nou de cada 10 enquestats utilitzen pàgines de valoracions i recomanacions, tot i que gairebé la meitat no les considera del tot fiables. Un cop a la destinació, el tracte amb les noves tecnologies canvia i dos terços dels enquestats considera important mantenir el contacte amb amics, familiars i companys de feina a través de les xarxes socials.

Catalunya, destinació MICE

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha participat a MICE by Melody, un dels principals esdeveniments de networking d’aquest segment a Alemanya. Aquest workshop va tenir lloc a Frankfurt, Düsseldorf, Stuttgart i Munic i hi van assistir més de 150 buyers del sector MICE alemany. Segons un estudi recent de MICEboard, Alemanya es manté com a segon mercat emissor de turisme MICE a Europa amb 3,3 milions de viatges i es preveu que la tendència de creixement es mantingui. El 84% dels organitzadors preveuen mantenir el seu pressupost o fins i tot augmentar-lo. Entre els esdeveniments que més organitzen els alemanys hi ha actes inaugurals i conferències i busquen sales que siguin accessibles, que s’ajustin a la mida del grup i que tinguin una bona relació qualitat preu. Finalment, per treballar amb alemanys cal tenir en compte alguns factors culturals: valoren molt la puntualitat, després de demanar una oferta esperen obtenir una resposta abans de dos dies i valoren molt que les converses i les negociacions siguin obertes i directes.

Més vols dins d’Alemanya

Per a aquelles agències de viatges emissores que programen Alemanya, els interessarà saber que, segons ha comunicat Carsten Spohr, director de Lufthansa, la companyia aèria vol oferir 1.000 vols mensuals en els trajectes nacionals alemanys a partir de gener. Segons Spohr cada dia falten 60.000 seients: “No hi ha cap companyia que pugui donar resposta a aquesta demanda”. Lufthansa està intentant reconduir la seva estratègia des que va absorbir la insolvent Air Berlin i preveu invertir 210 milions d’euros en 81 jets de la flota d’aquesta aerolínia.

Data d'actualització:  17.12.2017