• Imprimeix

Estats Units: ILTM Americas, rànquing d’empreses turístiques i fusió de Travel Leaders i Altour  

 

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha participat a la fira ILTM Americas, un esdeveniment de promoció de turisme prèmium que ha tingut lloc a Riviera Maya (Mèxic) del 25 al 28 de setembre.

L’ACT hi ha realitzat una seixantena d’entrevistes amb compradors dels Estats Units, Canadà, Mèxic i d’altres mercats llatinoamericans. En aquesta edició, l’Agència ha presentat el programa de Turisme Prèmium tot donant visibilitat a les empreses que en formen part.

L’ILTM és una de les fires turístiques de referència d’aquest segment. Amb 300 participants de 49 països, l’edició anterior va aplegar més de 15.000 reunions amb 300 compradors de 135 ciutats nord-americanes. Aquesta vegada, inclou com a novetat l’assistència de 35 dels mitjans més importants del mercat americà i d’altres llocs d’arreu del món, com és el cas d’Austràlia. A més, el nombre de compradors assistents augmenta fins a un 71% respecte l’edició anterior i més de la meitat no ha assistit a un esdeveniment ILTM.

D’altra banda, la revista Travel Weekly ha publicat el seu Power List, que identifica les principals empreses turístiques al mercat americà amb vendes superiors als 100 milions de dòlars anuals. Com en edicions anteriors, encapçalen el llistat Expedia i Priceline. Aquests dos conglomerats, amb nombroses empreses de distribució turística que operen principalment a través d’internet, registren volums de negoci molt superiors a les següents empreses del llistat. Les empreses són optimistes respecte a l’evolució futura del seu negoci i destaquen com a principals reptes i àrees d’inversió, la globalització i la tecnologia, en aquesta última, centrant-se en data mining, anàlisi de dades i mòbil.

Una altra notícia sobre empreses, és l’anunci de la fusió de Travel Leaders i Altour. Aquesta unió donarà lloc a una de les agències de viatges més potents i influents dels Estats Units. Totes dues sumen un volum de vendes anual amb un valor de 24.000 milions de dòlars i, per ara, continuaran operant amb marques independents. Travel Leaders Group és la principal agència de viatges als Estats Units, tant en volum de vendes com en nombre d’agents. Totes dues empreses tenen gran presència dins dels sectors corporatiu, vacacional i prèmium. A més, Altour està fortament implantada al Regne Unit, sent una de les principals agències del seu segment.

Data d'actualització:  28.09.2017