• Imprimeix

EUA: Tendències del mercat americà i perspectives de creixement de les reserves

Diferents enquestes i rànquings publicats recentment als Estats Units fan preveure que el 2017 serà un bon any pel que fa als viatges dels americans a l’estranger.

El 94,5% dels agents de Travel Leaders, una de les empreses turístiques més grans al país, preveu que els seus clients gastin el mateix o més que al 2016 en viatges. I el 59% dels que preveuen gastar menys ho fan preveient que la fortalesa del dòlar permetrà que, amb un pressupost inferior, puguin gaudir d’un viatge similar al de 2016. En aquest sentit, a finals de desembre, el 83% dels agents ja tenia un nivell de reserves igual o superior al del mateix període a l’any anterior.

American Express Travel també es mostra optimista de cara al 2017. Entre les tendències més rellevants trobem el protagonisme creixent de l’agent de viatges enfront de les reserves online, sempre i quan l’agent personalitzi el viatge del client. I també l’increment en la durada dels viatges, perquè les tecnologies permeten que el client estigui connectat amb el seu negoci durant les vacances.

Les empreses turístiques estudien el grup dels mil·lenials per donar resposta a les seves necessitats de viatge. Segons un estudi del turoperador Contiki, el 71% dels mil·lenials creu que les experiències són el més important de les seves vides. Pel que fa a les experiències de viatges, el 75% cerca experiències socials; 61%, culturals; 61%, relacionades amb la gastronomia; 60%, intel·lectuals; 39%, religioses i espirituals; i 28%, esportives o amb molta adrenalina.

El 58% dels mill·lenials americans declara que durant els seus viatges vol aprendre sobre altres cultures i gaudir de la bellesa natural. El 53% vol relaxar-se;  el 46%, veure una icona; el 33%, aprendre alguna cosa nova; el 25%, fer nous amics; el 15%, participar en alguna activitat arriscada; i el 12%, trobar l’amor.

La seguretat és l’únic element que genera incertesa en el sector turístic i pot afectar l’evolució dels resultats del 2017. Tot i així, diferents estudis, com el del MMGY, indiquen que el consumidor s’està habituant a conviure amb la situació d’incertesa global i que, més que cancel·lar els plans de viatge, el consumidor canvia de destinació quan hi ha una situació de perill.

Data d'actualització:  24.01.2017