• Imprimeix

Benelux: El comportament del viatger belga a Internet

En el marc de la conferència The Online Travel Inspiration Journey, Google va presentar el setembre passat resultats relatius al comportament en línia del viatger belga.

Les cerques sobre viatges han augmentat a una velocitat rècord a finals de 2016. El 28% d’aquestes cerques es fan via telèfon mòbil (especialment en el segment 18-44 anys), mentre que 1 de cada 3 belgues utilitza més d’un dispositiu per buscar informació abans de reservar.

En un mercat on les vacances de proximitat estan guanyant popularitat, destaca el fet que només el 20% reserva la marca que tenia pensada inicialment, indicant que és durant la fase de cerca quan el consumidor és particularment influenciable.

Pel que fa a les cerques relatives a marques turístiques concretes, els grans operadors tradicionals continuen perdent pes, exceptuant-ne TUI. Les agències de viatges en línia (OTAs), en canvi, segueixen a l’alça evidenciant la voluntat d’independència del viatger (Booking.com, Travelbird, VakantieVeilingen i Roompot).

Es confirma la tendència a l’economia col·laborativa, també durant els viatges de negocis, amb cerques a Airbnb com a proveïdor d’allotjament preferit (seguit de Centerparcs, Landal i Sunparks) i a proveïdors de vehicles compartits (BlaBlaCar, DriveNow, CAR2GO i zipcar). De la mateixa manera, cal destacar l’augment en popularitat dels proveïdors de transport de baix cost com Flixbus i Ouibus (autobús) o Izy i Ouigo (tren).

Finalment, respecte als metacercadors, Trivago i Skyscanner creixen amb força i s’apropen al capdavanter TripAdvisor.

Data d'actualització:  17.12.2017