• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Més de 800 accions per promocionar la destinació turística catalana

Més de 500 són accions de promoció i comercialització de l’Agència Catalana de Turisme.

Campanya turística

Tenint en compte aquesta dada de 800 accions, podem dir que l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, ha estat present cada dia de l’any en més de dos esdeveniments promocionals arreu del món. La llista està encapçalada per més de 200 accions de comunicació i difusió (campanyes de màrqueting, accions digitals, col·laboracions amb mitjans, etc.), seguides d’uns 170 viatges de familiarització amb operadors turístics, mitjans i influenciadors en xarxes socials, una setantena de presentacions en mercats exteriors, prop de cinquanta fires, una desena de workshops i diferents viatges de benchmarking.

Accions destacades de 2018

Amb motiu de la declaració del 2018 com Any Europeu del Patrimoni Cultural per part de la Unió Europea, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha proclamat el 2018 com l’Any del Turisme Cultural per reivindicar el paper de la cultura com a factor clau de diferenciació i singularització de la destinació turística catalana. Per aquesta raó, moltes de les accions del 2018 han estat adreçades a promocionar aquest producte turístic.

 

  • Millor film turístic del món 2018. La campanya turística de “La Ruta de l’Atzar”, va aconseguir el premi a Millor film turístic del món concedit pel Comitè Internacional de Festivals de Films Turístics (CIFFT).

 

  • Primer joc de realitat virtual d’una destinació turística: “Legends of Catalonia”. Campanya turística pionera a nivell mundial, i la més innovadora feta mai a Catalunya, ja que per primera vegada al món, un organisme públic de promoció turística ha utilitzat un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació turística. La plataforma PS líder s’ha implicat en aquesta proposta única en el món de l’entreniment.

 

  • SomCultura Tour. Presentació del llegat cultural de Catalunya que s’ha realitzat davant d’operadors turístics i mitjans de de comunicació de diferents països: Estats Units (Washington, al mes d’abril), Alemanya (Hamburg, al mes de juny), i França (a París) i Austràlia (a Sidney), ambdues al mes de novembre. L’any 2019 també visitarà Valparaíso (Xile), a l’abril; Londres (Regne Unit) al mes de maig;  i Amsterdam (Holanda) i Àsia al segon semestre.

 

  • 12.000 nens i nenes amb les seves famílies van gaudir de les activitats del “Catalunya, Hola Família!”. L’acció més important de l’any adreçada a públic final familiar va tenir lloc durant dos caps de setmana (del 20 al 22 d’abril, a les destinacions de costa i del 18 al 20 de maig, a les destinacions de natura i muntanya) en què 24 destinacions certificades i unes 230 empreses van organitzar més de 200 activitats pensades per gaudir en família.

 

Els mercats on més accions promocionals s’han dut a terme han estat Espanya, França i Benelux, amb una seixantena d’accions cadascun, seguits de Regne Unit i Irlanda, Itàlia i Europa Central, amb una cinquantena a cada mercat.

 

Accions ACT 2018 per mercats

 

Així mateix, els segments que més s’han promocionat, a banda de Catalunya en general, han estat el turisme cultural i actiu, amb un centenar d’accions cadascun, i el turisme enogastronòmic, amb una cinquantena.

 

Accions ACT 2018 per productes

Una de les accions destacades ha estat la creació de “Legends of Catalonia”. La campanya turística ha estat pionera a nivell mundial i la més innovadora feta mai a Catalunya, ja que per primer cop al món, un organisme públic de promoció turística ha utilitzat un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació turístic

Data d'actualització:  21.02.2019