• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Àsia-Pacífic

Legends of Catalonia arriba al Japó, dades sobre el mercat nipó i augmenten les reserves a través del mòbil.

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha presentat a Tòquio la campanya de promoció turística Legends of Catalonia en un acte presidit per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón. Hi han assistit 25 periodistes interessats per la proposta turística de Catalunya i per conèixer també les darreres dades d’un mercat estratègic i prioritari pel Govern de Catalunya, ja que es preveu un creixement del 30%.

Aquest novembre s’inicia la campanya de promoció en aquest mercat que gira al voltant del primer joc de realitat virtual dissenyat per promocionar una destinació turística i que ja està disponible en japonès. Recentment, el videojoc de l’ACT ha guanyat el premi “Silver” a la categoria “Most Innovative Use of Technology Within a Destination” en el marc de la fira internacional World Travel Market celebrada a Londres.

Amb una població de 126 milions de persones, de les quals 19 milions van sortir del seu país l’any 2018, el Japó és el principal mercat asiàtic emissor de viatgers cap a Catalunya on han arribat gairebé 300.000 turistes que han generat una despesa mitjana, per turista i dia, tres vegades superior a la mitjana internacional (472€/dia).

Aquesta campanya, per tant, promociona Catalunya en un mercat madur i consolidat que representa un mercat de futur per a la destinació gràcies a les seves característiques. Entre els motius principals que estimulen a visitar Catalunya als japonesos hi ha l'art, la cultura, la gastronomia i els paisatges naturals. A més, el turista japonès combina a la perfecció els objectius del nou Pla Estratègic de Turisme: contribueix a la diversificació, la desestacionalització i a agumentar la despesa diària.

Tendències al mercat

Pel que fa a tendències del conjunt de mercats d’Àsia-Pacífic, segons un article de TTG Asia, els turistes ja no utilitzen els dispositius mòbils només per a la planificació i inspiració, sinó també per fer reserves de viatge. Els viatgers dels països asiàtics mostren una tendència a realitzar cada cop més les seves reserves exclusivament des dels seus telèfons mòbils. L'Índia, Tailàndia, Corea del Sud, Hong Kong i Taiwan lideren aquest rànquing, tal i com afirma un recent estudi realitzat per Northstar Research Partners i encarregat per Expedia.

A Tailàndia, per exemple, el 67% dels 600 enquestats considera molt probable que reservi els seus bitllets d’avió des del mòbil; el 18% ho considera probable i, només el 15%, no gaire o gens probable.

Pel que fa a les reserves d'hotels, el 70% indica que probablement reservi allotjament mitjançant un dispositiu mòbil; un 18% ho estima probable i, només un 12%, no gaire o gens probable. A més, Expedia ha detectat que aproximadament una de cada tres nits d'hotel a tot el món es reserven a través del mòbil. Més del 50% del tràfic global dels llocs web del Grup Expedia són mitjançant dispositius mòbils.

Expedia també afirma que els usuaris de dispositius mòbils a Àsia-Pacífic suposaran el 2020 el 50% de les instal·lacions d'aplicacions a tot el món.

 

Data d'actualització:  18.11.2019