• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

El turisme de luxe, una tendència a l’alça entre els australians

El número de viatges a l’estranger per part de turistes australians ha augmentat en un 6,9% en el darrer any, segons l’Oficina Australiana d’Estadística. D’entre tots aquests viatgers, el segment turístic que està experimentant un creixement més pronunciat és el dels viatges de luxe.

Pel que fa als ingressos generats per aquest segment, Virtuoso, l’associació d’agents de viatge de luxe més important del país, n’està capitalitzant l’increment amb un 26% més d’ingressos en comparació amb l’any passat. Els viatges de lleure de les famílies amb uns ingressos superiors als 200.000 dòlars australians anuals (que són uns 125.000 euros), han augmentat en un 24% durant els darrers quatre anys. Referent a aquest públic objectiu, val a dir que Austràlia ha experimentat un creixement notable en el número de particulars amb un patrimoni superior als 40 milions d’euros, fins a les 3.000 persones.

Catalunya va rebre prop de 170.000 turistes australians durant el 2017, xifra que s’ha multiplicat per dos en els darrers cinc anys. A més a més, l’australià registra una despesa diària a Catalunya de 528 €, més de tres vegades superior a la mitjana global, que se situa en els 162 € per dia. Quant a la durada de les seves vacances, el gegant d’Oceania disposa d’una mitjana de quatre setmanes a l’any. Gràcies a la gran disponibilitat de dies, juntament amb les llargues distàncies que ha de recórrer per arribar a Europa, fan que en la majoria dels casos passin entre tres i quatre setmanes en el Vell Continent.

El turista de luxe australià pertany majoritàriament a la generació del baby boom i prefereix viatjar en parella, dins de grups petits amb altres persones d’interessos similars. Tanmateix, també existeix un creixent interès en els viatges de luxe per part de la generació millennial que, contràriament al que es podria pensar, cada cop fa més ús d’agències especialitzades. Solen ser joves que han vist viatjar les generacions anteriors (pares i avis) i per als quals el luxe és no haver-se de preocupar de l’organització de les seves vacances.

La percepció dels viatges de luxe, però, en la majoria dels casos va molt enfocada a l’experiència, l’exclusivitat i l’autenticitat, molt més que no pas el confort o, fins i tot, la seguretat personal (a diferència, en aquest últim cas, dels turistes del mercat japonès). Per exemple, un australià presumiria de visitar destinacions on no es trobessin amb cap altre turista, encara que això suposés sacrificar part del confort.

Per últim, a l’hora de tractar amb aquest mercat, cal tenir en compte el visitant provinent d’Austràlia és un gran amant de la gastronomia i el vi, les destinacions culturals i històriques i les activitats a la natura, la qual cosa presenta una gran oportunitat per al sector turístic català.

Data d'actualització:  02.11.2018