• Imprimeix

Àsia-Pacífic: Promoció de la gastronomia catalana a Austràlia

Aprofitant la celebració a Melbourne de la gala “The World’s 50 Best Restaurants”, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el Patronat de Costa Brava Girona han organitzat un cicle de presentacions promocionals dirigides a periodistes, i a agents de viatge de la xarxa Virtuoso i del Council of Australian Tour-operators.

Una seixantena de periodistes, tant d’Austràlia com internacionals, i més de cinquanta agents de viatge especialitzats en productes d’alta gamma han assistit a les cinc presentacions promocionals i comercials realitzades per primer cop a Melbourne i Sidney, del 5 al 7 d’abril. La “Recepció amb estrelles de la Costa Brava i el Pirineu de Girona”, que ha comptat amb la participació dels germans Joan i Jordi Roca, ha obert el cicle de presentacions.

Pel que fa les presentacions, els recursos culturals com Dalí, les visites a pobles medievals i les tradicions catalanes; els restaurants amb estrella Michelin i els productes agroalimentaris amb distintius de qualitat; les rutes enoturístiques, ciclisme de carretera i propostes exclusives són alguns dels interessos dels professionals de la xarxa Virtuoso d’Austràlia.

Paral·lelament, es va organitzar una presentació de la destinació catalana, amb la col·laboració del turoperador australià Ibertours, al restaurant Tinto de Melbourne davant d’una cinquantena de clients que van degustar un menú inspirat en la gastronomia catalana. A Sydney, amb la col·laboració de 6 restaurants d’aquesta ciutat, també va tenir lloc una setmana de cuina catalana.

En el marc d’aquesta acció, s’ha donat a conèixer la campanya Expedia-Austràlia que servirà per promocionar ofertes enogastronòmiques de Catalunya per impulsar la comercialització dels hotels gastronòmics catalans.

Des del 2012, l’ACT disposa d’una Oficina de Promoció Turística que treballa per donar a conèixer Catalunya al mercat d’Àsia-Pacífic. Segons l’ACT, el creixement de l’ economia australiana, la fortalesa del dòlar australià sobre l’euro, la millora en les connexions aèries entre Europa i Austràlia –via Orient Mitjà– i, sobretot, l’increment del consum d’experiències enogastronòmiques, són factors que apunten una tendència a l’alça pel que fa a les arribades de turistes australians a Catalunya.

El 2016 Catalunya va registrar 1,2 milions de turistes procedents del mercat turístic d’Àsia-Pacífic, un 10% més respecte el 2015, que van generar gairebé el 20 % de la despesa dels turistes estrangers al territori.

Data d'actualització:  25.04.2017