• Imprimeix

ÀSIA-PACÍFIC: Interès per les destinacions catalanes i creixement del Turisme Sènior

Barcelona és, amb diferència, la destinació catalana més demandada pels viatgers d’Àsia-Pacífic. Però cada vegada hi ha més turoperadors que hi comercialitzen rutes d’arreu de Catalunya menys conegudes en aquests mercats.

Recentment, el turoperador japonès Fellow Travel ha començat a oferir viatges d’esquí a la Val d’Aran, amb Baqueira-Beret com a principal reclam. Per altra banda, els turistes neozelandesos ja poden explorar la Costa Brava i el seu camí de ronda de la mà de l’operador de Nova Zelanda, A Walker’s World. L’empresa australiana Spain & Portugal Travel Connection comercialitza un gran espectre de destinacions catalanes, des dels Pirineus lleidatans a la ciutat de Girona, els diferents pobles de la Costa Brava, PortAventura, els cellers Torres, Montserrat i Sitges. Out and About Travel, també d’Austràlia, aposta pel Priorat com a regió de turisme enogastronòmic, essent aquest mercat un dels que més ha crescut com a emissor i que més nous turistes està generant de tota Àsia–Pacífic, després de la Xina, amb un augment cap a Catalunya el 2016 aproximadament del 20%.

La gran diversitat de l’oferta turística de Catalunya fa preveure que els mercats emissors d’Àsia-Pacífic cada vegada s’aniran obrint més a les destinacions catalanes més enllà de la ciutat de Barcelona.

 

Creixement del turisme sènior

Arran de l’envelliment progressiu de la població d’Àsia-Pacífic, la indústria del turisme dóna cada vegada més importància als viatgers de més edat. Però, quin és el tarannà i les preferències d’aquest segment?

En general, el turista asiàtic sènior acostuma a reservar les seves vacances a través d’una agència, ja sigui per viatjar en grup o de forma independent. Amb uns ingressos més alts que la generació més jove, una salut cada vegada més bona, i més temps per dedicar als viatges, el turista sènior tendeix a deixar una despesa superior durant les seves vacances, allotjant-se en els millors hotels i provant la millor gastronomia local.

Singapur és una de les poblacions asiàtiques més envellides. El turista sènior representa un 40% de les reserves a Europa i compta amb una gran experiència com a viatger, amb la qual cosa acostuma a buscar destinacions menys explorades per visitar.

Els creuers són un dels productes més consumits pels turistes del sud-est Asiàtic, Austràlia i Nova Zelanda. Aquests dos últims mercats, a més, es caracteritzen per una major preferència pels viatges fora dels circuits turístics habituals, que aportin una major sensació d’aventura. El turista sènior de les Antípodes no es decanta només pels viatges organitzats, sinó que una bona part d’ells prefereix viatjar de forma independent.

Pel que fa al Japó, arran dels recents atacs terroristes a diferents parts d’Europa, s’ha produït una lleugera davallada de la demanda de destinacions del vell continent. Tot i això, continua essent el primer mercat emissor d’Àsia-Pacífic cap a Catalunya, amb la qual cosa el seu pes segueix essent essencial.

Els tailandesos de més de 50 anys són àvids usuaris de les noves tecnologies però, en la seva majoria, segueixen preferint viatjar a Europa en grups organitzats.

A Indonèsia, les generacions més grans prefereixen viatjar amb altres familiars més joves, principalment després de celebrar l’Eid al-Fitr, la festivitat musulmana que marca el final del Ramadà, i que enguany tindrà lloc el mes de juny. En molts casos, durant un mateix viatge, organitzen activitats puntuals separades perquè tant els més joves com els més sèniors puguin gaudir de la destinació a la seva manera.

Data d'actualització:  24.01.2017