• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

2020: Any del Turisme esportiu a Catalunya

Presentació de les accions de l’Agència Catalana de Turisme amb motiu d’aquest any temàtic per posicionar Catalunya com a destinació esportiva referent.

2020: Any del Turisme esportiu a Catalunya

Més de 300 persones es van aplegar a les instal·lacions de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC), a Barcelona, per conèixer el detall de la cinquantena d’accions més destacades que es duran a terme per potenciar el turisme esportiu durant l’any vinent. Una d’elles serà la celebració, conjuntament amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT), d’un Congrés Mundial de Turisme Esportiu a Lloret de Mar els dies 28 i 29 de maig de 2020. Aquest congrés, permetrà esdevenir el punt de trobada i de referència de la indústria del turisme esportiu a nivell mundial, i reflexionar i debatre sobre la situació d’aquest sector i les seves necessitats d’actuació.

Per promocionar l’Any del Turisme Esportiu 2020, des de l’Agència Catalana de Turisme s’està preparant una campanya de publicitat especial que ha comptat amb la participació de la medallista catalana en natació sincronitzada Ona Carbonell i, influencers del món de l’esport i el lifestyle d’Alemanya, Holanda, França i el Regne Unit. L’objectiu de la campanya és projectar Catalunya a partir dels valors de l’esport com ara la igualtat, la inclusió i accessibilitat, la innovació i els hàbits de vida saludables.

A més, també s’ha llençat un nou vídeo per a la promoció turística de Catalunya protagonitzat per Ricky Rubio. L’acció forma part del projecte Advisors de l’Agència Catalana de Turisme, en marxa des del 2015.

Més de cinquanta accions per potenciar el turisme esportiu

Les accions programades per a l’Any del Turisme Esportiu aniran destinades tant al públic professional com al final, i comptaran amb un pressupost de gairebé 2 milions d’euros. Moltes d’aquestes accions es realitzaran conjuntament amb els patronats de turisme de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, a més de Turisme de Barcelona.

L’esport adaptat i el femení tindran un protagonisme destacat. Es realitzarà un viatge amb prescriptors de l’esquí adaptat a la Molina i, l’entrenadora personal i triatleta Isabel del Barrio i la ciclista Sandra Jordà col·laboraran amb l’Agència Catalana de Turisme per donar a conèixer les possibilitats que ofereix Catalunya en les modalitats esportives que practiquen.

Durant l’Any del Turisme Esportiu també es participarà en esdeveniments esportius de renom, entre altres el Vansbrosimningen (natació en aigües obertes) i el Prudential UK (ciclisme) i, es col·laborarà amb federacions esportives internacionals de països prioritaris, com és el cas de la Federació Francesa de Triatló, la Federació Francesa de Ciclisme o la Federació Belga de Triatló.

Totes aquestes accions tenen com a objectiu ajudar a empreses i destinacions esportives catalanes a crear productes de turisme esportiu que contribueixin a desestacionalitzar l’oferta turística catalana i a fomentar una major distribució territorial de l’activitat turística. D’altra banda, es pretén promocionar la comercialització d’estades d’entrenament i esdeveniments esportius i, maximitzar sinèrgies entre el sector esportiu i el turisme per aprofitar i revertir part dels beneficis del turisme al teixit esportiu català.

La finalitat és acabar l’any 2020 amb més coneixement sobre les tendències mundials del turisme esportiu i, en una posició de lideratge en turisme esportiu. Aquest any temàtic també haurà de permetre reforçar les iniciatives empresarials i públiques que han invertit en infraestructures d’elevat cost (camps de futbol, piscines, allotjaments especialitzats,...) i sortir millor posicionats en la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona 2030.

Marca de turisme esportiu

L’Agència Catalana de Turisme compta, des de l’any 2003, amb la marca de turisme esportiu que reconeix aquelles destinacions i empreses especialitzades que es distingeixen per oferir uns recursos i serveis d’alta qualitat que fan possible rebre un turisme amb inquietuds esportives. Actualment, són 11 els municipis certificats amb aquesta marca (Amposta, Calella, Cambrils, Castelldefels, Girona, l’Ametlla de Mar, l’Hospitalet de Llobregat, Lloret de Mar, Salou, Santa Susanna i Sort). A més dels municipis certificats, la marca també pot incloure equipaments esportius, agències de viatges especialitzades, allotjaments especialitzats i altres empreses de serveis especialitzades. L’Any del Turisme Esportiu pretén amplificar l’acció promocional que es fa a través d’aquesta marca.

Una de les accions destacades d’aquest any temàtic serà la celebració, conjuntament amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT), d’un Congrés Mundial de Turisme Esportiu a Lloret de Mar els dies 28 i 29 de maig de 2020.

Data d'actualització:  15.11.2019